Tuesday, October 22, 2013

HARI RAYA QURBAN 2013

Hari raya Aidiladha 2013, aku sebenarnya tak ke mana2 pun raya haji kali nih melainkan..raya pertama selepas husband dn anak bujang aku ke masjid..(aku jaga baby kt umah ngan kak pia)...kami terus ke umah MIL lebih kurang 45 minit dari umahku.......dh beraya kt umah mak mentua..tq mak bibah yang buat laksa yang sedap....ngan nasi impit kuah kacang...dn tak dilupa samperit dan dua jenis lagi kuih..apa nama tah..semua my mil yang buat..thanks mak.............then seterusnya ke rumah mak aku lak..yang jaraknya lebih kurang 40 minit dari umah mak mentuaku.....

.mak aku lagi best...buat bihun sup ngan laksa...super super sedap..sayang mak... tuh ja la...umah mak n mak mentua aja..even aku bercuti direct 5 hari...(cuti yang diambil 1 hari ja..then lagi 4 hari mmg cuti yang mmg dpt cuti..Kedah dua hari cuti raya haji..then jumaat sabtu kan mmg cuti..so in the middle tuh khamis..just sehari ja aku amik..kali nih mmg tak jalan memana.......sebb husband aku nk final exam yang Engineering dia tuh..mmg katanya susah sangt la...aku tgk soklan sipi2 pun dh nak pitam hahaha..takpa la biaq dia focus ngan study..aku pun cam tak dak mood nk jenjalan..sbb letih la...byk betui agenda bulan nih..kelas, keja weekend kt UTC..hal anak2..and so so on...
layan foto2 RAYA HAJIKU..



My little family..fyzz, hubs..& lovely kiddos..nih masa pagi raya kt umah my mil

my mil masak sempoi ja.tp semua dia buat tau..ada nasi impit, kuah kacang dn smbal blis..laksa..dn kuih2 n kek semua mil buat..tq mak


ni lak masa tengahari dh skit..terus ke rumah ibu ku tersayang...posing dulu ya mak...adik ku mila and my boy safiiy ammar...

Laksa mak mmg superb...terima kasih mak..lebiu..

Aktiviti petang di hari Raya..suamiku mengail ikan di tepian parit dekat umah mak..tuh yg baju merah anak saudara ku Haziq..

Tuan tanah..nak gak berposing bagai...heheheh


Aku dan anak dara tersayang..sufiya...

cantikkan kampongku.......kalau nk mai Kedah singgah kt kampong aku...nescaya pasti terpesona ngan sawah padi yang meluas..menghijau saujana mata memandang...

Mak usu mila , mak dan aku.......posing ngan budak safiiy nih..my superhero..

My hensem boi...rambut baru potong..sehari before raya..kalau idak..mmg panjang dh rambut anak bujang aku nih..

Ibu ku puan Zaiton bt Osman...




COmey tak kak ton..hehehe..apapun raya haji nih walau tak kemana2 tapi puas hati sebb dpt bersama ngan keluarga tersyang..kebetulan kakak aku sekeluarga pun beraya sekali kt umah mak..best la ...tuh la cerita raya hajiku...:)) simple but nice ..

2 comments:

Puan Kutu said...

Tak kemana pun meriah gak berfoto.hehe sy raya keja non stop tp sbb duty mlm raya 1st tu dpt gak la blik a.staq

.:fyzz:. said...

Puan Kutu: ya PK..fyzz kan suka ambik gambq..photoshoot tepi bendang pun ada tp camera adik..:)..oo duty ka..? takpa la leh gak balik raya..