Monday, October 07, 2013

LUAHAN HATIKU...


Kepenatan yang melampau....minggu ini adalah minggu yg sungguh pack..sejak hari khamis aku terlibat dengan mesyuarat 5S, hari jumaat dan sabtu (kelas smpai pukul 12 tengahmalam)..hingga Ahad, mesyuarat Pengurusan..hari ini preparation untuk perasmian 5S peringkat jabatan..esok pelancaran 5S..fuh sungguh mencabar kredibiliti aku sebagai  seorang pekerja.  Kira minggu ni tiada istilah rehat pada aku..no weekend ..kelas pun smpai malam..penat sngt..penat otak ..penat badan..segala2nya..balik umah keja umah lagi..hat tuh lagilah kerja yg tak berpenghujungnya..dari basuh baju berbakul2..lipat kain, jaga anak2…mandi, makan..segalanya2nya…kalau aku kaya raya..dh lama aku amik orang gaji..bertambah penat kalau anak2 gaduh sesame diorang..penat nk jadi tarzan yg terpekik terlolong…kadang2 nak feed up..give up..aku ni manusia biasa ja..an ordinary woman..mana mungkin aku dpt buat semuanya..tp bila fikir2 dn positifkan diri…aku yakin aku boleh lakukan semuanya..satu demi satu…walaupun kadang2 ‘tercungap2’di pertengahan jalan.  Letih yang melampau kadang2 membuatkan aku hilang mood..tambah2 pada sesiapa yg buat aku sakit hati atau mengganggu emosi aku..waima anak2 sekalipun..entahlah kadang2 bila marah anak2 mcam diri kurang pintar..bukankah anak2 masih kecil kan..kadang2 bila marah..lalu teringat balik ..ya Allah..sabarlah wahai hati…

Tapi kan..aku bersyukur sbb kalau aku penat atau letih atau tertekan..mungkin ada orang lebih teruk dari kita…sebenarnya apa yg kita lalui hari ini adalah satu pengalaman yang berharga…kdang2 aku mencabar diri aku untuk buat lebih baik dari dulu…buat apa menoleh ke belakang kalau hari yang mendatang menjanjikan yang lebih baik buat kita…

 
Buat anak2 mama.sufiya, safiiy dan sufi..mama mintak maaf kalau mama kurang luangkan masa dengan ank2 mama..mama akan cuba jadi yg terbaik dan pendengar yang setia untuk anak2 mama yang mama sayang lebih dari segalanya..
nyawaku..
sufiya, safiiy & sufi
 

6 comments:

Puan Kutu said...

biasalah tu,namanya pun an ordnary women.klu kita sabar Insyaallah besar pahalanya kan

PUANSTOBERI said...

tkpe..setiap keperitan, pasti ada ganjarannya.. :)

Marya Yusof said...

Marya setuju bila Fyzz kata rasa kurang pintar bila kita pi marah anak2... samalah dgn Marya sumtime jd tarzan jugak...mommies muda mcm kita ni mmg cepat panas baran....klau penat sgt Marya suggest Fyzz pergi holiday ke... seronok jugak! :)

.:fyzz:. said...

PuanKutu: betui tuh..moga Allah memberikan pahala ke atas kepayahan dn ketabahan kita kan muni...

.:fyzz:. said...

Puanstoberi: betui akak..pasti ada hikmah dn ganjaran yang lagi baik buat kita kan..inshallah

.:fyzz:. said...

Marya: good suggestion..holiday trip...somewhere..some place that make me and my family peaceful rite.? gonna sit down and discuss with my hubs..maybe he had an idea about this...:)))