Wednesday, November 20, 2013

DUNIA OH DUNIA...

Assalamualaikum

Lately rasa down..bukan apa..kadang2 kita keja teruk2..penat2 ..alih2 orang lain yang dpt nama...sangt la tak adilkan..tapi kita kena berfikiran positif ...walaupun keja kita manusia tak nmpak tapi Allah swt nmpak keja yang kita laksanakan....itu lebih penting..

hmmm dh la..usah bersedih berduka fyzz..lihat wajah anak2mu, suami dan ibu pasti terasa lebih sejuk hatimu yang gundah gulana ini...adus...dunia ooo dunia..pasti akan ada yang suka mengadu domba, tikam dari belakang, kaki bodek..ooo tidak...bagi aku itu semua dunia..biarkan mereka dengan dunia mereka...dari pandangan aku..orang2 sebegini tak lama...akan cepat di kemuncak dan pasti suatu hari nnti..mereka akan jatuh jua..malas nk pikiaq..just do my own work..keja yang tak pernah2 selesai.....
dari hal pejabat, anak2, rumahtangga...

Minggu ni mmg minggu yang agak padat...bermula hari Jumaat aku ada kelas di UUM pagi smpai petang...(fuhhh sapu peluh di dahi) dah tuh hari Sabtu lak 23 Nov, aku ada MUET Test untuk tiga lagi paper..sebelum nih Speaking test dh lepas..kali nih Reading, Listening and Writing...pahtuh..dh habis test tuh aku nk gegas ke kenduri kawin rakan sepejabat aku lak...malam lak..start kui 8 malam ada kelas di UUM.....

Penat..sapa kata tak penat..........tapi aku selalu set di minda..kalau aku teruk, penat..ada lagi manusia yang lebih penat dan teruk dari kita.......ada yang terpaksa menoreh getah, mencari ikan di bendang untuk sesuap nasi.......tp aku keja lam aircond, pi UUM dengan kereta..apa yang payah.....life must go on..kalau ikutkan hati mmg aku tak boleh pikul semua tanggungjawab ini..tapi aku selalu positifkan diri..fyzz u can do it..if the other people can do..why u...no matter what..i will never look back..but looking forward to achieve my goals..to be a successful career woman, student, and mom...inshallah...

2 comments:

Puan Kutu said...

betul tu fyzz,semua ni donia..buat kerja kita sudah

.:fyzz:. said...

PK: tui kata PK...dunia yg kdg2 tak adil kan..buat ja keja yg diamanahkan sudah..tui tak