Wednesday, January 22, 2014

CERITA SEKOLAH : SUFIYA

Assalamualaikum..

Salam Hari Rabu..esok dh pun Khamis kan..how fast time files..

Hari nih nk citer hal sekolah anak dara aku...emm first hal kasut....bermula tahun nih sufiya dh tak pakai dh kasut sekolah warna putih..untuk 2014, Sk Sultanah Asma dh mewajibkan semua student pakai kasut kanvas hitam...cam nih ha...
 
 
Ok la kan..kebaikan yang aku nmpak pada pandangan aku..kalau kotor tak la nmpk kan.dh nama pun hitam..heheh..then bila aku tgk sufiya pakai  nmapk cantik n kemas ja..hari tuh before bukak sekolah aku beli ja kt Bata, beli dua pasang dlam RM 50++ ja ok la kan..bab mencuci lak..senang skit..basuh ja seminggu atau dua minggu sekali..dh hitam mmg la tak nmpak kotoran...
tapi kan kasut sekolah putih sufiya masih lagi lam condition yang baik..emm simpan ja la kan.
 
Tahun nih sufiya dh naik darjah 3 dh...9 tahun dh anak dara aku nih...baru tahun nih aku hantar di ke KAFA...tahun sebelum2 nih..sufiya pergi transit n belajar Iqra kt An Najjah, pastu malam lak ke kelas Al Quran kt taman perumahan aku....so tahun nih habis ja sekolah, babah dia amik dn hantar ke kelas KAFA pulak.  setiap hari Ahad, Isnin, Selasa ada kelas KAFA..rabu dan khamis sufiya ke transit An Najjah.  padat gak jadual budak2 skang kan...letih sngt bila balik rumah...pastu malam kena pergi mengaji AlQuran lagi.
 
Habis kelas AlQuran, makan malam..kena lak kemas2 beg untuk jadual esok..then tgk pulak homework..selalunya bab homework nih sufiya akan belajar dengan babah dia...dalm bilik..tanpa gangguan..maklumlah adik2 kecik dia nih bagai di katala..nk jadi cikgu jugak..heheh..
 
begitu la rutin harian sufiya..mmg pack..apapun doa mama supaya pia jadi anak yang cemerlang ..terbaik dunia dn akhirat amin...
 
sufiya ...


6 comments:

izan mama mia said...

bagus juga kasut hitam....tak basuh pon still nampak ok..hihi

diana said...

sekolah maisara kasut putih..baru 2 hari sekolah dah macam apa entah kasut nya..

.:fyzz:. said...

izan mama mia: betui akak..:)...hitam itu menawan..

.:fyzz:. said...

Diana: biasalah kan..kasut putih mmg cpt kotor

Ieda Zakaria said...

sufiya KAFA kat mna fiza??

Aireen pn dh tukar skolah ..skolah tu ada KAFA..join terus la..

.:fyzz:. said...

Ieda Zakaria: sufiya kafa kt Masjid aman...dekt ngan pejabat abah dia..oo senang la kan..sekali ngan kafa..:P