Monday, February 17, 2014

ANTARA IMPIAN DAN ANGAN-ANGAN..

Assalam

Betul kan..kata orang tanpa impian, mimpi tak akan menjadi nyata..aku selalu bermimpi nk menjadi lebih baik dari hari ini..lebih baik dari orang lain..lebih baik untuk menjadi contoh kepada anak2 dn adik2..sebenarnya banyk impian aku yang menjadi angan dan impian...thn 2008 aku mendapat hadiah istimewa iaitu rumah pertamaku..walaupun sebuah rumah teres tiga bilik biasa.tapi aku amat teruja dn gembira..'diikuti 'hadiah'bayi lelaki pertamaku.safiiy ammar pada tahun 2010 dn diikuti si kecik amiraku pada 2012...pada 2005 ..'hadiah 'pertamaku......sufiya...my first doter..my sweetheart..my soul...
Tahun 2014, aku bersyukur pada rezeki Allah swt, kerana dpt membeli kereta impianku..ALMEERA..walaupun bukan kereta yang terlalu mahal..tapi bagi aku cukuplah sekadar apa yang aku mampu........dn sekali lagi impian aku menjadi nyata, apabila aku Berjaya menamatkan ijazah Sarjana Muda Pengurusan Awam di UUM dan inshallah my convo pada bulan Okt 2014 nnti..Alhamdulillah..rezeki anak2 ..........syukur pada nikmat Allah swt..cuma hati aku masih lagi 50-50 samaada nk smbung master atau tidak..antara cita-cita dn keluarga..antara hrapan dn pengorbanan....
Kita tak pernah puas kan..bukan tamak..tapi ingin membuktikan dn hasil penat lelah kita bekerja....emm sebenarnya aku bercita-cita untuk membeli rumah kedua..maybe much more better than the first one..maybe Semi D house.tapi $$$$$$$ kena la lebih skit..mungkin itu perancangan 3-4 tahun lagi kan..inshallah...aku akan berusaha...kata orang kalau kita bekerja..tak kira la gomen ke swasta..kita kena beli rumah..itulah harta yang nmpak hasil penat lelah kita bekerja ..tui dk..even kalau suami kita dh beli rumah..kita ptt beli jugak..this is what we call as our own asset ..rite?  bagi aku kalau ada harta tak rugi..at least leh jadikan pelaburan pada masa hadapan..just want to share kawan2 ofis aku punya style..ramai yg beli lebih dari satu rumah...then diorang buat sewa kepada orang..then ada jugak yang beli tanah getah, tapi sawah and so so on kan..yez..I am so happy for them..mmg berbaloi2..kadang2 hasil tak nmpak hari ini..mungkin 4-5 tahun akan datang..

tapi kan..nih impian kecil-kecilan ok..aku nk beli my new handbag for 2014, my new watch...ok kan..hehe..

antara impian dan angan-angan...

9 comments:

Jemari_Suri said...

Betoi2 kena ada angan2 baru jadik...hehe

Jemari_Suri said...

Betoi2 kena ada angan2 baru jadik...hehe

diana said...

semoga tercapai semua impian..chaiyoK!!chaiyok!!

izan mama mia said...

hidup kn ada perancangan dan angan angan..

~aSHa~ said...

angan2 susuli dgn usaha.....

Puan Kutu said...

Insyaallah kita doakan yg terbaik buat impian n angan2 kita..usaha tngga kejayaan fyzz.hehe

.:fyzz:. said...

terima kasih kalian.....inshallah kita semua akan Berjaya ..amin..

@lfidah @dim said...

tak apa fyzz..angan-angan tak perlu dibayar.saya suka berangan..byk yang diangan-angankan sekarang ni...hehehe..semoga angan-angan kita akan tercapai...

.:fyzz:. said...

Ifidah@dim: ha ah kan fyda ..yg pasti angan2 mungkin akan jadi kenyataan kan..:)