Wednesday, March 12, 2014

PENGORBANAN SEORANG ISTERI...

Assalamualaikum

Berkorban apa saja ..harta ataupun nyawa..amboi..nyanyi2 jap di pagi hari ni kan..sedangkan perut menanti untuk diisi..(tersangt lapar ok) ...tajuk di atas mmg ada kaitan jugak la..aku kini berkorban demi untuk keluarga..cewah..boleh gitu..aku ada gitau..entry sebelum nih kan..pasal biznes..ala biznes kecik2 ja pun...boleh la nk tampung kehidupan yang penuh fana pada hari ini..hahah..kos hidup sngt tinggi...rumah, kereta, yuran anak2..makan minum, bil2..menuntut kita membuat sesuatu luar dari kebiasaan.

Sebagai pendekatan 2014, kami suami isteri menyahut cabaran untuk berubah..yez ..berubah ke arah yang lebih baik..dari semalam..hmm skrang nih kan..mmg husband aku mmg keja kuat..aku respect my husband..mana taknya..siang hari dia bekerja..as penjawat awam..pastu balik ja keja mandi2, minum2 petang jap..pukul 7 keluar untuk meniaga satay...(hasil gabungan ngna kawan sepejabat dia gak la)...fuh...mmg tgk rutin suami aku agak memenatkan...tapi tuh la ..ini semua untuk keluarga jugak..kan...hari minggu ..sabtu dia ada kelas lagi..hari keja..mmg pack...pagi2 mai breakfast ngan bini dia kan..(hehe)..ooo ya awal pagi uruskan safiiy ammar ke tadika..dari proses mandi, beli makanan bagai all his done..then...tengahari amik Kakak sufiya kt Sek ..pastu hantar lak ke KAFA.then..amik lak petang kt KAFA..itulah pengorbanan sang suami..aik..tapi tajuk pulak pengorbanan sang isteri kan..emm pengorbanan aku ialah.. sebelah malamnya aku all out la jaga anak2 ku..dari mandi, masak...bagaikan..satgi kui 12 malam baru la husband aku sampai umah..selalunya yang best msti bwk balik satay kt isteri yang setia menanti..hmm abam ku..dh la chek dok pi Mayfair..takleh kuruih gak cam nih.huhuhu..pepun..thanks hubs coz u did the best for our family...

aku pun..skrang nih kalau aku rajin la kan..aku akan buat sandwich jual kt pejabat or kalau ada mesyuarat kan..best gak..dpt gak side income..daripada kita dok saja..aku dh target tahun nih aku dh habis study..no more asgment..no more class..so aku nk focus kepada benda lain yang aku minat..kalau nk tahu..mak dan ayah aku mmg berniaga..dh perniagaan kami masih lagi aktif smpai hari ini..dh 30 tahun..mmg rezeki kami di kedai ayah aku..walaupun mak dn ayah aku ada bendang..tapi bendang hnya dua-tiga kali saja setahun hasilnya..tpi kalau meniaga..rezeki tak pernah putus.
so kalau yang rajin meniaga cam aku ..buat la..tak rugi....apa yang penting hati kita..kalau rajin dn usaha pasti akan ada hasil yang dpat dinikmati kemudiannya kan..

ok la..hari nih rabu kan.no WW hari..entry panjang kan..:))

satay..satay...........

7 comments:

Ann Ishak said...

pepagi bfast satay pun layan jugak sedapnya :)

@lfidah @dim said...

memang meniaga tu best..dulu sy jual baju bdk2 tp sebab kekangan masa usaha itu tidak dapat diteruskan...:(

diana said...

akak pun minat berniaga..tapi susah nya ada anak kecik ni..tak boleh nak fokus la..kena tumpu perhatian kat depa je..tunggu depa besaq sikit nak juga berniaga setalkat kuih 2 ke,kek ke..ok jugak kan??

~aSHa~ said...

tahniah pijot....

kalo kita rajin..inshaAllah...

berniaga dgn kejujuran dan dari sumber halal...pun inshaallah berkat...

sama2 kita berusaha

Puan Kutu said...

betul fyzz dimana ada kemahuan disitu ada jalan..ala makan sate je apa ada hal..takdaknya nk gemuk.hehe

Ieda Zakaria said...

husband niaga kt mna fza??? mna tau kot kmi nk pi mkn..

.:fyzz:. said...

Thanks kepada semua kawan2 yang bagi kata2 semangat pada fyzz n family...inshallah kan..berkat usaha akan Berjaya...oo ya hubby fyzz meniaga kt Jalan Putra