Tuesday, April 27, 2010

Aku & Pia membawa diri ke Kampungku..

*foto drp fotopages ku beberapa thn yg lalu..kg ku masih tetap indah di sitew..

Sudah hampir tiga hari aku membawa diri ke rumah orang tua ku..di kampong halamanku yg tercinta…aku dn anak aku sufiya..menumpang kasih di sana…ewahhhhhhhhhh saspen je kan..cam majuk ngan laki lak…heheheh..

Cenggini citernya…school pia kena kuarantin bermula Jumaat lepas hingga Ahad depan..lebih kurang seminggu lebih la..sbb jangkitan penyakit Kuku, tangan dn mulut oleh beberapa orng pelajar An Najjah (rujuk berita kt Tv3 malam kemarin)…so, pia pun aku bawak la pi dok di bwah jagaan mak aku la senang citer..

Aku..? ya aku pun join sekali dok kt kg....sbbnya aku rasa..kesempatan nih la aku dpt bermanja ngan mak aku yg aku sayangggg sangt …sbb mak aku leh masak makanan kegemaran aku…(cam semalam buat asam pedas, sambal petai udang..ayam bakar) fuh semuanya indah belaka..

Kalau korang nak tau…aku nih sangt la manja dn mengada2 ngan mak aku…ayah aku jua…bayangkan pagi2 nak pi keja..mak aku tlg buatkan milo utk aku..hidang nasi lemak kt aku…….malam2 lak tlg pasang kelambu kt aku (maklumlah umah kg..tak pasang kelambu alamatnya tidoq ngan nyamuk la haku)..pastu..kalau beli buah mempelam ke..limau bali yg aku idamkan ka..buah setui ka..mak aku yg kupaskan…mak..ooo mak..makasih sbb sayangkan cik sebegitu rupa…kalau mak orng len tatau la kan..msti la sayang gak..tui dak..ayah aku lak..tolong parking elok2 keta aku..sbb aku suka parking keta suka hati ja…makasih ayah..


Semua benda nih dibuat bukan sebb aku mengandung ke apa..tp mmg dari dulu lagi….that y la aku sayang mak n ayah aku so much…

Balik nnti sedang menanti sambal petai udng yg sngt enak…(utk makluman mak aku seorang pakar masakan kampong…fuh..terangkat ataih bawah hujung beranda…heheh)

bye adios…

11 comments:

iz-AnN عبداللطيف said...

hang memang...saje ja amik kesempatan hang tu ngandung...ishh...

.:fyzz:. said...

izan: heheh..dah aih...aku mmg cenggitu...tak ngandung aku mmg dok celah2 mak aku pung.hahah..tuh la aku tak leh merantau jauh izan..sbb aku tak leh renggang ngan mak aku..:)

Anonymous said...

untungler .. aku balik kampung pun kalau tidoq kena pasang kelambu sendiri.. ishhh... (Wawa, UPSI)..

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

untung la pijot kalau mak baik sedemikian rupa.. tak semua mak layan begitu pada anak2 dia..

.:fyzz:. said...

wawa UPSI: wawa..lama tak dengaq citer hg...silent reader blog aku nih..hehe..pepun..tuh la..aku nih terlebih mengada2 skit..jgn tiru aksi sebegitu (aksi mengada terlebih..hihi)

.:fyzz:. said...

Kak mimi: betui tuh kak mimi..oleh itew hargailah mak kita..sebagaimana mereka sayangkan kita kan kak mimi kan.. we love our mom

::Mamalyna:: said...

perghhh layanan first class... lagiler syok hang duk bawah ketiak mak pak no...

umilia said...

ish..tak baik tau wat mak hang lagu tu..bg la dia rht skit..biaq la hang plak yg msk utk dia..bila lg kan..klu tau aritu pi sana aku suh hang bwk pi umah mak hang..leh mkn mcm2..takpa2..lain kali aku pi leh mintak mak hang msk utk aku na..utk aku takpa..skali skala..hang tu takleh..tak baik sshkan mak sndri tau dak..hahahaha...

.:fyzz:. said...

Mamalyna: cenggitu la ejan wey..mak ayah aku la permata hati aku tiada yg lain dh..depa la segalanya..mak pak yg aku sayang di dunia dn akhirat..

umilia: huh..tak leh..mak aku layan aku sorang ja okey..heheh..tp insyallah kalau hg dh mai..msti la mak aku masak sedap2...best2..tp jgn bwk 'buah tangan' plak kt mak aku..hehheeh..
tak baik ka..? entah la mak aku yg selesa cenggitu lia..kalau aku nak kupas sendiri buah...leh dia kata..mai2 mak kupaih..nak kata pa..hihi

..nOj rawK.. said...

wah bes nye weh... untung tui kampung dedekat tempat keje ni. huh jeles

.:fyzz:. said...

noj rawk: tuh la untung dpt makan masakan mak kita kan..yg tuh yg pentingnya...:P
ko windu mak ko..ko balik minggu nih okey..