Monday, January 04, 2010

AduHai SuFiya...Belajar Rajin2 ye SayanG..


Rujuk entry sebelum ini...spt dimaklumkan..hari nih first day..pia ke school..

Setelah 11 kali sufiya dikejutkan(mmg tido tak sedar diri la)..dier pun bangun dn terus mandi..dn bersiap2..maklumlah hari nih first day at school kan..

Selepas Pengasas @ Pengetua Sekolah An Najjah berucap di perhimpunan pagi..(owh ya pengetua nih ckp pelat2 cam orng Arab lah.muka pun muka Arab la..cawangan AnNajjah dh ada di Brunei skrang nih..kata Sheik Al Ali..pengasas Annajjah itew..byk tui ucapannya..yg penting aku dok ushar sufiya yg beratur tertib mengikut line kelasnya..(Red)

Then, bis ja perhimpunan tuh..terus cikgu/teacher bwk ke kelas masing2…(owh ya..aku terjumpa kawan sekolah tadika merangkap kwan sekolah rendah aku) dier pun anto anak ke sekolah an Najjah gak.kira leh la tanya2 kabar..dn bergelak ketawa seketika kan..(ingt lagi masa sekolah dulu..aku selalu buli2 dier..dier la kira ‘anak buah’ aku ..rosnita bt manap namanya…
Ok back pada story pia at school..mmg first subjek teacher ajaq pagi tadi..adalah English..wow mmg spuking London la teacher mast uh..aku pun say2 hi la gak..(aku kan ramah orngnya hahhha)..then tanpa melengahkan masa aku terus menonton pia dari luar tingkap..so far dier ok dn spotrim la eh silap sporting hhehe..

Tatkala aku dok menonton pia kt lam classroom....bnyk gak la aksi ekstrem para pelajar lain yg menjadi halwa mata aku..(mmg aku tgk sekeliling la..ada yg menangis2 meruntun kaki mak n paknya..ada yg asik nak terkencing ja..ada yg nak bermain playground depan class ..ada yg buat eksesais pertama terus nak balik…ada yg kena dukung ayah…yg bestnya ada gak yg lena cam bilik tido umahnya..dn lain2 peel la..
Then dh dekat kul 10..dh sufiya pun tgh breakfast..aku gitau teacher..yg aku nak masuk ofis dh….then lepas peluk cium dn pia peluk2 ngan aku..aku pun adios amigos la…so kengkawan doakan anak aku sufiya adriyana shuhaiful anuar akan jadi anak yg solehah..bijak dunia dn akhirat amin…

(sesi petang nnti..sufiya kena solat Zhor n Asar…aku dh spare dh telekung lam beg..siap tulis ngan marker lgi nama pia..kang tertukaq plak…)


6 comments:

♥cikmOt♥ said...

jot...moga pia menjadi anak yang solehah...amin

.:fyzz:. said...

tima kasih atas doa hg tuh izan..hg pn sama la moga irfan n hanan jd anak yg soleh dn solehah..amin

..nOj.. said...

moga kak pia jd anak yg solehah weh... amin gak

::Kak Sambal:: said...

dah besar dah pia...aku insya allah akan mengalaminya 5 tahun lagi...tengok tb tengok mak pak duk kat tingkap tengok anak masa kat sekolah, rasa sayu jer coz nanti aku akan laluinya jugak...

umilia said...

moga2 piah jd ank yg solehah yek..sonok seh tgk gelagat ank2 kcik gi sek..tak sabo aku nak tgk ank aku gi sek nnti..cmne ek dia nnti..

.:fyzz:. said...

NOj: tinkiu setiausaha pejbat merangkap mummy daryn atas doa itew..amin...

mamalyna: pengalaman pertama bila tgk kak pia kt kelas amat menyentuh hati..dgn exercise pertama, dgn guru kelas pertama amat menyentuh hati..aku mmg tgk dr luar kelas la..nnti 5 thn lg turn ko lak ejan..

umilia: insyallah ok...maklumlah anak2 ko dh biasa dok kt nursery..so bab pergaulan dh ok..