Sunday, September 26, 2010

Anak Gadisku..

Berbicara tentang anak gadis kecil ku sufiya adriyana yg aku sayang sangt nih membuatkan hati ku berbunga riang...dia lah peneman aku di kala aku suka dn duka..sentiasa memberi semangat kepada mama..

Kejap ja masa berlalu kan...sekrang sufiya dh 5 thn..10 thn lagi dh jadi anak remaja 15 thn....dn seterusnya...hari Jumaat lepas masa aku sedang memotong sayur di dapur..cam biasa..sufiya akan 'tolong' aku jugak la kan...mcm2 benda diborakkan dengan dia..pelbagai soalan pia ajukan pada aku..." macam mana adik keluar? pasai apa moon keluar pd waktu malam...pasai pa matahari ada di waktu siang..aisey..aku pun kdg terkedu ngan soklan2 dr sufiya..sungguh saintifik dn ekstrem sekali....pstu aku pun ajukan soklan kt dia gak...Sufiya nk kawin dk...........pastu pantas anak gadis aku menyahut " nak..nak kawin ngan Haikal..em em..aku rasa haikal nih classmate dia nih..hahahah..pandai la...adey la..budak jaman skrang kan..

Sufiya ..bila marah aku..ya la bila aku tiba2 menjadi mommy monster..msti la nak marah dn amukan..msti pia..akan berkata...'nnti cik nak beli Mama baru" wah..pandai la dia..hahaha..

Tp yg pasti sufiya syang sangt kt aku...kan sufiya kan....dn sayang adik lam perut dia nih..kalau tanya pia nak adik apa..msti jawab nak baby girl....hahahaha..ntah la kan..kita nntikan lah..baby yg kuar nih..girl or boy..

8 comments:

~aSHa~ said...

ehehehe nanti cik nak beli mama baru tu...lawak mcm mama kamu jugak si pia ni tau...

.:fyzz:. said...

ASHa: tuh la..tp sinis gak tau..amboi nak 'beli' mama baru..hewah2..hahaha

~aSHa~ said...

jgn mama baru yg lain maksud udah..eheheheh

semoga pia jadi ahli kajibumi...leh bawak mama ke moon

.:fyzz:. said...

asha: maksud ko ibu tiri yg garang lagi mengjengkelkan serta buruk rupa parasnya..oooh jangn la , mintk simpang..huhuh...harp2 pia akn jadi anak yg bercita2 tinggi..setinggi moon..:P

*Miss Geli^ said...

eh...dah besar dah pia..bila pia nak datang ke kl n i..jumpa mami nora?

.:fyzz:. said...

missgeli: wah mami nora..tuh la..mmg kepingin sgt kak pia nk jumpa ngan auty2 vouge kt Key el nuh..cam mumy nogha, insyallah ada rejeki bjumpa la nnti:)

..nOj.. said...

heheh bole pening kepala gak soklan2 dia tu pjot. biasa la budak2 membesar kan. makin lama makin saintifik soklan mereka. hehehe

.:fyzz:. said...

noj: tau takpa..kdg2 terkedu gak nak menjwb soklan anak2 kita nih kan..tanya la bunga raya kaler apa? leh gak jwb merah nih soklan cam soalan exam student wat degree..heheh