Thursday, May 26, 2011

RASA SANGAT BERSALAH..

Salam pagi di Hari Khamis....

Sebenarnya aku rasa sangat bersalah sangat..tadi aku dpt emel dari PA dari Institut Latihan MARA yang aku kena pi kursus..(Kursus 3E Extra Mind, Extra Mild & Extra Mile)..per tah..motivation course ka apa tah....nih untuk semua officer la...gred 27 ke atas ....then, nk bagi confirm lik..aku check kt website..mmg la nama aku nek ngan sorang lagi officer gred 41 (kak syikin)...lahai....why ME...why????

Masalahnya kursus kt Key el nuh..KL International Hotel..alkisahnya aku mmg la tak dpat pi...bukan tak mau pi..aku mmg nak sangt pi..kalau dulu bila ja nama nek kena pi kursus..aku la orng yg plg happy sekali..yg la..bukan senang kan nama nk dpt pi kursus...only a selected person kan...

Tp la nih payah la..anak ngan anak kecik..full bf..aku rasa sngt payah..dh tuh..rasa tak leh berenggang ngan anak aku nih..payah la..tp tuh faktor utama..yg keduanya...course yg kena attend nih...clash ngan aku punya midsem UUM..oooo NO..mana boleh..aku WAJIB pi UUM...tak pi mna bleh...so tadi aku call pegawai yg incharge bahagian kursus nih..kata aku tak dapat pi...terpaksa la kan...then pegawai tu kata..as usual la ..find out pengganti..and then....buat surat pengecualiaan..

Masalahnya..sekali lagi..masalah okey...dh dua kali utk tahun nih aku mintak xcuse hadir kursus...first yg Secretarial course....emm then pegawai tuh cam kata la kt aku...its will effect u la kan...haihss...entah la...apa komen kengkawan?

aku sangat bersalah nih..kalau aku nak pi gak KL nih..aku terpaksa ankut my anak2 dn of course suami yg sentiasa menjadi peneman setia..camner aku nak wat nih...ANY BRILLIANT IDEAS??

btw..untuk makluman...Kursus yg di offer nih..handle by HM Tuah...alahai ruginya....

8 comments:

..nOj.. said...

errmm susah gak kan. kursus tu brape hari. ko timbang tara dulu wei. yg mane lebih penting, yg mane leh tangguh. ni la ade anak2 kecik ni, mmg kena pikir memacam

.:fyzz:. said...

noj: berhari2 gak la nojah..(4hari)..aku nk pi..tp ada exam..pastu anak kecik..anak besar takpa..nih kecik lg..baru leh merangkak..tido pun nak dipeluk lgi huhuhu..xpa..aku cuba yg terbaek...

rozita_saadan said...

hmmm sshnya nak wat kptusan..serba serbi xkena..nak bg idea pun rasa serba slh gak huhu..

.:fyzz:. said...

rozita_saadan: what a suprised...!! betul2..mmg serba salah..sngt la memerlukan fokus utk pk hal nih..pepun..hrp ita dpt bg idea..

cikmOt said...

kalu aku dalam situasi hang punn aku dalam dilema...hehehe

LIP (^_^) said...

Hurm..tp exam pun penting kn fyzz.nanti kang tak cantik la pointer..takde penganti ke?

.:fyzz:. said...

cikmot:..:(mmg dlm dilema huhuhu

.:fyzz:. said...

LIp: betui2..midsem sgt penting..insyallah saya akan cari pengganti...