Sunday, August 14, 2011

Shopping Raya bersama Anak2...

Weekend kali nih mmg pack ngan akviti ngan shoping raya..ngan pegi klinik hari jumaat tuh aku ala2 food poisoning…sakit perut ngan memulas ..aku rasa akibat ngan ayam golek yg huby aku beli..tp huby aku ok ja..munkin aku mkn campur macm2 kot cam air tebu, sambal bilis, ngan nasi grg kg..tuh la yg buatkan jadi sakit perut..akibatnya ..esoknya tuh aku mmg terlantar la perut aku sakit ngan memulas…


Pe lagi semua keja umah cam mop lantai, sapu smpah jemur kain, mandi dan uruskn baby safiiy…my huby yg handle la..nk wat cam na dh tak larat sngt…

Akhirnya petang tuh ..pegi la Poliklinik Mutiara amik ubat..huhuhu..mmg sengal doo…sakit sgt..tp lam sakit2 tuh sempat gak pi survey n jenjalan kt Mall (Pacific)..tgk baju2 utk anak2

Then lam sakit perut tuh pi lagi jenjalan kt Pacific…aku sempat la beli selendang ..ala tak la mahal sngt RM35.00 henget..huby tolg belikan..nk matching ngan salah satu baju raya..

Pi lak kat department kanak2…mmg rambang mata la..last2 huby kata esok la kuar len..sbb aku pun tgh sakit perut..senak la..jd kami pun lik je la

Keesokan harinya..(sabtu)…plan nak kuar awal tp huby lak dok settle hal kedai hp/top up dia tuh..lahai..dh lewat dh pi.jadinya kui 2 lebih baru la bertolak…sampai ja..terus la pi kt department kanak2 terus la beli beberapa helai baju utk safiiy ammar n sufiya…total up shoping utk anak2 lam RM300 je..

Sufiya lak..aku just beli kan jeans n blouse..sbb dh ada dua pasang baju raya nnti..ingt dekat2 nak raya nnti nk beli lagi dua tiga helai gaun ngan kasut….adik lak..dpt la lebih pd orng len..yg best..dpt beli baju Melayu tecik yg tomey..hehehe…tp tuh la dier meragam tak nak try…hahahah..sngt la lawak adik nih tau..

Pepun..tersngt la penat shoping kemarin…last sekali kami buka puasa kt Restoran Nasi Kandar Yasmeen….dh lewat..tak sempt nak balik dh..tp aku rasa nih baru shoping raya part 1…nnti ada lagi part2 berikutnya…tp yg penting kita kena ingt..belanja secara berkemat..eh berhemat…





8 comments:

~aSHa~ said...

wah itu baru part 1 tu..ehehehe

aku tak start lagi mana2 part...ehehehe

aritu gi sogo..ramai sgt org..sampai nak mencelah cari baju pun tak dpt..dgn perut lagi, mcmane nak mencelah

.:fyzz:. said...

asha: ala beli sikit2 jidah..lama2 jd bukit..acehh..
la tuh la ofismate aku pi meting kt kl.dh tuh pi la sogo..dia kata orng beratur ..mak ai..pnjang klcc..

♥cikmOt♥ said...

mak aihh..hang lagi sakan dari aku nampaknya...hahaha

Hanim said...

Sakannyer depa bershopping..ada sale ker kat pacifik? kalau murah boleh juga p terjah..

LIP (^_^) said...

Adus xselesanye bersopin sambil menahan perut sakit..sian fyzz..

.:fyzz:. said...

cikmot: dh aih izan..sederhana ja...:) ala suping utk anak2

.:fyzz:. said...

Hanim: byk gak sales..nnti cee akak pi terjah...fiza pun ingt nk pi sekali lg before raya rasanya..

.:fyzz:. said...

Lip: betui2..rasa sgt tak syoik..:(