Thursday, June 27, 2013

MY FINAL SEMESTER

Throwback#2003# aku dengan ibu ayah tersayang@Konvokesyen di UiTM Shah Alam
 
 
 
Assalamualaikum wbt
 
Apa kabar semua..aku baru ja balik dari taska ..hari ni ada bezday party untuk bulan June..so sufi amira pun join sama..even bezday dia dh aku raikan masa 6.6 ritu..tp this time celebrate dengan kengkawan..
 
Oo ya...back to story..aku baru ja mendaftarkan pra pendaftaran subjek untuk Final Sem di UUM..mmg kami student perlu wat pra daftar terlebih dahulu bagi memudahkan pihak PACE.UUM mudah untuk survey kelas.
 
Tak sangka..sejak blog nih bermula pada 2008..masa itulah aku membuat keputusan menyambung pengajian, masa tu aku berumur 27 tahun dan pia masa tuh berumur tiga tahun..segalanya nmpak mudah masa tuh..dengan anak sorang..mmg aku bebas bergerak sbb tiap kali kelas mak yg akan jaga pia...
 
tapi tahun demi tahun...rintangan demi rintangan dan cabaran demi cabaran aku tempuhi..dari anak sorang hinggalah aku dikurniakan anak kedua pada 2010...diikuti anak ketiga 2012..seriusly..pertambahan anak..bertambah tanggungjawab yg perlu aku tanggung..kadang2 otak aku dh stuck memikirkan pelbagai masalah yg perlu aku handle...
 
 
Stress memg stress, dengan anak2 yg masih kecik,dengan final exam..dengan tugasan2 yg melambak dan melimpah ruah...dengan kerja hakikiku sebagai penjawat awam...pergh..sngt menduga keimananku..sampai satu tahap aku rasa give up dan ingin melepaskan pengajianku..
 
namun, berkat dorongan keluarga dan kawan2 aku terus kuatkan semangat...demi masa depan aku..demi kejayaan aku..aku ingin buktikan pada anak2 ku mama juga berjaya menggenggam segulung ijazah.
 
Doakan kejayaan aku ya....bulan depan my final kelas untuk sem 9..then bulan 8 nih Exam akhir..start bulan 10 tahun nih..SEmester 10 dan tamatlah pengajianku selama 5 tahun..insha allah..dengan izinNya..

4 comments:

Puan Kutu said...

mmg bukan senang nk belajar smbil bekerja tmbahan pula ada famili n anak kecik yg perlukan perhatian.sy ada jugak pasang niat nak smbung studi.bila mengandungkan afia terus hilang mood nk smbg..hehe

LYAfrina said...

amin..lya doakan moga fyzz lulus dgn cemerlang..
bukn sng jd seorg student dlm masa y sama pekerja , ibu & isteri..

.:fyzz:. said...

PuanKutu: study nih kena kuat semangat...kalau kita down mmg tak semangat..pepun teruskan niat baik anda:)

.:fyzz:. said...

Lyafrina: tq atas doa..inshallah..berkat doa kawan2...fyzz akan terus bersemangat..