Sunday, September 22, 2013

KAMERA TERCANGGIH...

Tajuk tak leh blah kan..heheh..sebenarnya..just nak share..kamera pertama aku...seingat aku memory ini masih segar dalam ingatan..masa tuh waktu petang..ayah, adik aku mila yg masih di darjah 1 dan aku di tingkatan 1...ayah bawa aku ke Pekan Langgar, tibanya kami di Pekan Langgar, ayah bawak ke Kedai Foto dan cermin mata ...masa tuh ayah tanya nk tak kamera...apa lagi aku dn mila anggukkan lah..sebelum nih selalunya tumpang kamera kawan2 ja kan...akhirnya ayah belikan kami kamera ini..RM70 ringgit sahaja..murahkan..(rasanya skang dh RM30 gitu ja kot)...dengan berbekalkan filem@kodak..kami pun mula la sesi mengambil gambar..di celah2 pokok bunga..di tepi2 batu..di tepi sawah padi..heheh..maklumlah cam kadok la jumpa kamera nih..hahaha

emm setahu aku..album gambar aku dn family sangt byk ..iya la dulu kan msti cuci gambar pakai filem tuh kan.skang ni semua dh digital..serba moden..gambar2 dh tak dicetak..sebaliknya di simpan lam pc aja kan...rindu sngt momen2 cuci gambar dulu2..ingt lagi..kalau bwk ke kedai gambar msti dapat free 3 keeping free untuk cuci yg gmbar saiz besar...

Dulu2 asal cuti sekolah ja..mak ayah msti bawak aku jenjalan tak kira la Kelantan, Terengganu, Penang, Perak dll lagi..kami msti bwak kamera untuk mengabadikan momen2 itu...ingt dan kenang balik rindu zaman kanak2 ku...yang penuh warna warni..

K...tgk lah kamera 'tercanggih'ini...masih ada lagi sehingga hari ini..kalau test boh Kodak nih jalan lagi kot..:))

4 comments:

Puan Kutu said...

Terbaiklah,simpan smp sekarang.sentimental value ni..

barang dulu2 semuanya tahan lama kan..:)

.:fyzz:. said...

PuanKutu: tuh ar masih lagi ada kt kampong..nk kata simpan baik2 sngt tuh idak lagi..tp masih OK...
yez barang2 dulu sngt tahan lama kan...

puanstoberi said...

kodak.. hihi.. tu tak masuk lagi yg share2 kodak masa sekolah .. lps tu cecepat cuci sbb nak tgk gmbr. huhu

.:fyzz:. said...

Puanstoberi: hat tuh mmg tak leh lupa..kata 36 keping..share2 ramai2 kan..:))