Sunday, September 15, 2013

RESULT SEMESTER SEMBILAN (9) UUM


Pics nih aku snap masa odw balik dri exam UUM baru2 nih..Rumah warisan di Changlon...cantikkan..


Memory..tak sabar nak pakai jubbah konvo and ''mortarboard' again..inshallah..


Alhamdulillah berkat kesabaran dan ketabahan  aku..syukur sesangat aku telah berjaya lulus dengan jayanya untuk semester 9 di UUM........inshallah ada lagi satu semester ..dn journey aku sebagai student PLK UUM akan berakhir April 2013...
Ranjau onak liku yg aku tempuhi mengajar aku bnyk erti kekuatan...sebenarnya jika kita menyambung pengajian tak bermakna kita ingin mencapai pangkat yg lebih tinggi atau sebagainya..tp kita menyambung pengajian atas dasar ingin melihat kemampuan dan keupayaan diri kita.

bagi aku..aku smbung pengajian adalah untuk memberi motivasi pada anak2 aku..melihat kejayaan mama ...dn ingin menambah ilmu pengetahuan yang byk kurangnya pada diri aku ...

airmata dn perit getir melalui pengajian mmg mengajar aku betapa besarnya pengorbanan aku dlm hidup..antara suami, anak2, ibu ayah..dn rakan2 ....terima kasih sgt2 kepada yg selalu memberi kata2 semangat pada aku...kadng2 aku lalai..kalah pada keadaan..bila situasi aku menghadapi tekanan dengan pensyarah, kelas dan asgment2 yg diluar kemampuan aku..kadang2 aku hampir rebah...tapi aku bangkit semula dengan motivasi dan kata2 semangat yang keluar dari mulut keluarga dan rakan2 aku..tak kira di alam maya dan rakan2 seperjuangan yg lain.

mana tidak..setelah hmpir 4 tahun lebih aku menyambung pengajian..terlalu ramai2 rakan2 aku berhenti separuh jalan..aku teruskan perjalananku demi masa depan yg lebih baik..inshallah..Allah swt sahaja yg mengetahui dugaan yg terpaksa aku galas..dengan anak2 di rumah yg perlukan perhatian...mungkin ramai tak percaya..aku cuma mengulangkaji pelajaran di pejabat (pada waktu2 rehat )..bagi aku kesemua itu aku akan kutip dn akan ku ceritakan pada anak2 ku...kejayaan tak akan dtg bergolek tanpa pengorbanan dn kekuatan..

Kawan2 aku pakat ajak sambung master..emmm masih lam fikiranku..mampukah aku????



9 comments:

MulutPayau said...

Tahniah dik dapat mengharung segalanya dgn penuh kesabaran ...Akak dulu pun sama, hampir putus asa tapi kuatkan smngat hingga akhirnya berjaya...




Puan Kutu said...

congrats fyzz,bukan mudah kan.bkn sng nak jadi sng...setiap pengorbanan tu Insyaallah ada kemanisan dipenghujungnya..gud luck!

Hanim said...

usaha tangga kejayaan...tahniah fiza...

mummY daniSha said...

hi fyzz..lama x singgah sini..fyzz lg bape semester....sy kat opis memang x dan la nak buat assg ke apa..pas tdokan danisha kenela buka lappy huuu..mengaji.memang mencabar kan...samelaa...ramai yg da benti...tglla beberapa kerat...=P

.:fyzz:. said...

MulutPayau: tq akak..fyzz mmg kena struggle n betul2 bertabah kan hati..demi utk Berjaya..kan akak..

.:fyzz:. said...

Puan kutu: thanks...wish me luck k..

.:fyzz:. said...

Hanim: tq kak anim...inshallah

.:fyzz:. said...

mummydanisha: inshallah fyzz ada lagi satu semester..:)

PUANSTOBERI said...

semangat kena kuat nak smbg blaja. akak salute org smbg blaja. akak da terai tu ari.. satu sem je (master).. pastu cam ala..malas ah.. tggu la nenati.. hahahahah... giler kan..main try2..