Wednesday, October 21, 2009

Fyzz and Baju Korporat

Tadaaaa....apamcam aku ngan uniform aku nih..ada gaya cam policia tak..takpun kastam..hehehe..jeng jeng jeng (sound effect cam pilem P Ramlee) ..adakah kakitangan MARA perlu memakai baju uniform? owh mmg benar...kami warga MARA SELURUH MALAYSIA mmg kena pakai baju uniform (baju korporat)...iaitu pada

Setiap hari SELASA sahaja......fuhhhhh lega wey...
nih aku nak citer ..sbenarnya teruih terang aku nak habaq mai..aku mmg tak suka bangat kai baju korporat cenggini..entahla..mungkin dh biasa kai baju kurung, kebaya and so on kan..tetiba kena kai cam nih ...so dgn sejujurnya gue enggak suke banget..tpi apakan daya wey...dh kuar pekeliling mewajibkan semua warga mara kena kai uniform ni...tp mujuq la seminggu sekali...



so, kengkawan apa komen korang..korang suka tak melihat aku memakai baju korporat nih..huhuuhu..msti tak lawo kan...tima kasih atas komen2 membina dari anda nnti...sekian info traffic terkini..bye bye bertemu lagi di siaran berikutnya...heheh...daaaaa..

12 comments:

*Miss Geli^ said...

aku ada beberapa baju yang jenis cenggini...siyes, tak best..panas!!!

~aSHa~ said...

lawa wat...nampak la keparat..eh silap korporat...wei hang tak suka pun jgn la sampai nak nangis..seme gambo hang mcm nak nangis je pakai baju tu..aku tau la hang tu ratu kebaya dari jaman itm lagi...

..nOj.. said...

xde pn nmpk cacat cela... lawo n mmg keparat... eh keparat ke keporat ni... huhuhu.... smart la wei... mende nk sedey nye... aku suka suka suka...

aLoNg@Na said...

ok what nmpak korporat apa..cun pun cun..hehe...myb ko janggal kot mula2,yela ko kn RATU KEBAYA sedari uitm lg,bak kta si asha tu ha..pepun,ko nmpk mkin slim ler..dgki tau,ni alg ntah bla nk kuruih blik ni ha..

dpmnt alg pun mmg kna pkai bju korporat cenggini,dh namanya pun Bahagian Urusan Korporat kn..nak2 time delegasi2 luar or time event2 pting..mmg bsh ketiak dok pkai bju cenggini,tebal n panas......

.:fyzz:. said...

Miss geli: nak kata panas..tak la missgeli sbb dok lam ekon kan.tpi aku mmg tak suke kai sbb rasa leher cam ayam belanda dok menegak je:( hihi..aku setakat nih dh ada 4 helai semua nya pree..ada program dpt la.pastu aku simpan je..tpi nih dh wajib..huhuhu kena la kai.

ashajidah: hahahaha yer ke wey..muka aku nak teriak ka..ntahnya dh tak suke..akibtnya cenggini la kesedihan yg melanda..keparat ke nmpak wey..eh2 silap korporat ke..takde la ratu kebayaraya semua tuh..aku nih simple je..:)

nojah: smarties ke nojah..aku suka kai ngan slack..ada makcik2 kt ofis aku nih kai ngan skirt hitam labuh...alkisahnya la..(ada yg nmpak pelik ada yg OK ada yg KO>.heheh

.:fyzz:. said...

along: yu nih buat ai malu je taw..wokey ke..aku nih bukan apa mmg teramat tak selesa..dh la kena boh butang kat tangan..ish skema semacam je rasa..rasa kalau hari SELASA cam nak ponteng keja je..kerna baju korporat punya hal..kami nih bkn takat deptment along..MARA seluruh malaysia..kuar pekeliling lagi tuh..terpaksarela la..
takpe along....dh ada anak cenggitu la..takpe..pasnih kita eksesais bnyk ek along..

umilia said...

ntahnye pijot ni..klu ye pun ko tak suke jgnla tnjuk muke sdih tu..gi pun ok pe ko pakai bj tu.nmpk skit kekorporatan nye..tebelit lidah aku nak sbut..klu aku lg suke pakai cmtu.sng nak wat keje beb..selesa pun ye..ko tak nak bg kat aku..hehehehe..

.:fyzz:. said...

lia: ko nak yer..nnti aku pos laju kt ko yer..heheh ..wey aku pun hmpir terbelit lidah menyebut kekoperatan tuh..hahah..yer ke wey..so far aku terima komengs yg positive dri kengkawan..rasa lega skit hati bukan aku tak suke per lia..aku tk kenan kaler krim nih..lgi pulak nak kemas kena kai kasut tutp hitam la..tudung masuk dlam..ngan tangan ber pin2 lgi..rimas lemas taw..tp takpe nnti akan ku cuba sesuaikan diri memakainya..

.:Iz-AnN (",):. said...

beh ar hang ada baju keparat tu...kami ni tah bila nak ada cam gini...weii...kat kbs pun pakai baju uniform ari selasa...agaknya ari selasa adalah ari keparat sedunia kut...

.:fyzz:. said...

izan: kbs tuh menatang per wey..kuih ke..buah ke..jabatan ke? heheh..maap la aku sedikit jakun tatau singkatan berkenaan..hahah..ish ko suka yer kai baju keparat nih..aku nih kalau pkai baju keparat nih..tengkuk serupa ayam belanda lari dri hutan je wey..hahahah..tp akn ku cuba sesuweykan diri..demi hari koporat sedunia :)

Lissa, Azah, Ct, Angah, Kak Chaq said...

kekekek...the very very la tak lawo..kekekek..npk cam minah karan pun ada...hehe jgn mara t kena jual....ok lah tu...kakitgn awam...aku pung ada gak kena pakai setiap senin..tp panas ler skit....sabor jer la ye...

.:fyzz:. said...

azah: tuh la ada yg kata lawo..ada yg kta tak lawo..bg aku mmg tak baper nak lawo la aku tak sukeerrr..tpi sbb dh wajib so kena la pkai..oo hmpa pun kena kai gak ke..nak buek camner kan..