Thursday, October 22, 2009

TADIKA AN NAJJAH Menjadi Pilihan..




2010, sufiya akan menjangkau usia 5 thn..cepat betul masa berlalu kan..dulu tecik je..skrg dh besar dh ank mama nih..aktif, ligat ,ceria..:)


Setelah berbincang dan dipersetujui between me n my hubby…kami telah memutuskan utk menghantar sufiya ke taska An Najjah, Cwngan ALor Setar, Kedah (taska nih mmg taska swasta Islamic yang mana terdapat beberapa cwngan lagi di negara kita nih..


Last month aku dh daftar insyallah bulan Januari 2010 akan bermula la sessi pengajian sufiya di school baru. Ada 3 pakej, aku amik pakej ke -3 iaitu balik kui 5 la..aku kan keja..mana leh amik pakej2 balik awai nih kan..so lam pakej 3 tuh..lebih kurang cam nih kalau aku tak silap


Sesi pagi- Pembelajaran sperti kelas Maths, English, Sains n etc la kan..
Then ada hari2 tertentu ada Sukan pastu aku pun dok plan2 nak daftar sufiya utk kelas teakwando or silat but tak decide lagi…
Sesi petang plak: ada kelas Qiraati, dan kelas Membaca ALQuran..(insyallah dengan izin Allah jua..nnti sufiya dpt menghafal surah Yasin, dan ayat2 suci Al Quran yg lain..kerna mmg dititik beratkan hafazan. Sbb ada akak di ofis aku nih..anak dier umo 6 thn dh leh hafal Yasin, subnallah..seronoknya aku kalau sufiya pun cam tuh..tp cikgu2 di situ ckp mmg boleh hafal ..insyallah..


Aku skrang nih sibuk la ..ngan persiapan barang2 sekolah sufiya..ngan baju sukan, kain telekung (mak aku dh hadiahkan..) dn buku2 sekolah.


Pia…anak mama dh besaq..mama doakan pia jadi anak solehah..mama janji mama akan memberikan pendidikan yang sempurna utk pia..insyallah. utk itu mama membuat keputusan akan memberikan sepenuh perhatian pada pia ‘sorang’ ja buat masa nih..sayang anak mama..
Pada kawan2…doakanlah puteri aku SUFIYA ADRIYANA akan mendpat ilmu yg berguna di schoold baru dier nnti yer..

7 comments:

~aSHa~ said...

amin..semoga yg terbaik semua utk anak ko dan jugak anak aku...dan juga anak2 rakan2 yg dikenali dan disayangi...
bestnye dah hafal yasin...jeles...

mdm1 pun bakal masuk tadika ni..cekgu suh..padahal baru 4 taun

umilia said...

insyaAllah ek..doa seorg ibu lebih makbul dr segalanye tau..sape tak nak ank2 kite jd ank yg terbaik dr sume aspek kan.tp dgn kes2 skang ni risau gak la..suami aku pun klu leh nak anta ank2 aku blaja kat tadika islamic tu.tp kat putrajaya ni tak tau nak cr mane.ade ke an najah tu kat ptjrya ek.msti mhl kan..

Anonymous said...

amin... moga kak pia jd spt yg mama n babah kehendaki... :)

::Kak Sambal:: said...

kat mane taska nie wei...syoknyer die ajar bab2 agama kat budak2.. semoga harap ko ngan nuar menjadi kenyataan...pia, be a gud gurl for your parents ok...

.:fyzz:. said...

zidah: yer ke danish dh msuk tadika..baguih la wey..mmg budak2 skrang nih elok belajar awal..pia pun since masuk taska skrang nih dier lebh berdikari n then lg frendly..

Lia: Amin..moga2 ..insyalah berkat doa kwn2 jua..mmg risau tpi kita bertawakal pd Allah moga ank2 kita dilindungi oleh Nya jua. AN Najjah nih ..sekolah persendirian dri umo 4 hingga 12 thn..ada cawangan kt Shah Alam tak silap aku lia..mahai? insyallah setakat nih di tahap kemampuan lgi..(lia An Najjah..sekolah pensendirian ke 3 terbaik di Kedah..

Noj: thanks mummy daryn..:)

Ejan: awt hg tanya semacam je ejan..hg nak mai pindah aloq setaq ka..heheh..maklumlah huby oghang kedah..tadika nih..ada dua cawangan kt alor setar..satu yg umo 4-6 thn..kt sebelah Menara ZAkat..then satu lagi 7-12 thn kat jalan Langgar..hg tau kan.

Lissa DeBeauty said...

wah...dah besaq anak dara dia yer...erm..dah sama besaq ngan puteri aku tuh...si thalia next year dah darjah satu...skunk ni dia baru habis exam...abah dia kata alhamdulillah..ok jer dia jawab...erm..so next year aku pun ingat nak belikan dia baju sekolah n kasut sekolah..tapi tak dpt la nak nengok dia g sekolah,...cium tangan aku sblum g sekolah...so cuma dapat bayangkan jer la...huhuhu....sedey.....

.:fyzz:. said...

azah: anak da a aku dh nak msuk 5 thn..ish2 tk sngka thalia dh nak masuk sekolah rendh yer..dlu tecik je.takpa la azah nak buat cam nak dah ketentuan takdir cam tuh..yg penting abah thalia jaga thalia baik2..insyallah