Sunday, February 21, 2010

Aku Menjadi Pemandu Pelancong...

Muzium Padi Negeri keDah..antara tarikan pelancongan di Kedah...mmg patut pegi...view sekeliling mmg sawah padi

Tree Top Walk Sungai Sedim
Tree Top Walk sepanjang 950 meter di Taman Rekreasi Sungai Sedim ini merupakan titian terpanjang di dunia.
Pelancong dari dalam dan luar negara datang ke destinasi semulajadi yang sunyi dari hiruk pikuk kota untuk menikmati pemandangan flora dan fauna yang terdapat di sepanjang titian kanopi ini.
Pelancong berpeluang melihat pemandangan hutan hujan yang tua ini dari perspektif yang amat berlainan ketika menyusuri Tree Top Walk ini.
Pelancong boleh melihat pemandangan sungai yang mengalir deras dan jenis-jenis tumbuhan dan hidupan liar yang sungguh menawan - kesemuanya dari ketinggian 50 m dari tanah.
Tips

-->
Pakai kasut yang selesa untuk berjalan jauh dan bawa air minuman yang banyak serta sedikit makanan ringan kerana anda perlu merentas hutan menerusi sebatang jalan untuk sampai ke Tree Top Walk ini. Tambahan lagi, sebaik sahaja anda menaiki titian ini, tiada tempat untuk anda membeli minuman.
( yg nih korang yg meminati aktiviti lasak mmg patut pi..actually yg nih lia tak pi pun la..aku just promote ja..sbb last weeks masa raya cina aku pi kan..then di samping leh Top walk di jungle leh mandi air terjun Sedim yg mmg setimm habis..hhehehe)


Gempak je kan tajuk..heheh...yg sebenarnya hari Jumaat, weekend baru2 nih Lia n Family (geng uitm Jengka la) http://umilia81.blogspot.com/ mai kedah..ada majlis pertunangan sebelah hubby dia..then depa pun alang2 tuh calling2 la aku bawk jenjalan kt Kedah nih..

Kebetulan aku cuti...so aku pun bawak depa ke 2 tmpt yg boleh di katakan menarik la gak kat Kedah nih...kira pemandu pelancong la..hehehe. maklumlah masa tak mengizinkan so sempat pegi tmpt2 berdekatan je la..


first ..bawak ke Muzium Padi, destinasi kedua lak Gunung Keriang...kt Muzium padi tuh cam biasalah muzium kan..then ada The Largest lukisan berputar terbesaq di dunia...mmg menarik so real kan lia kan..then..aku bawak pi Gunung Keriang..tempat tuh mmg bwk jual aksesori dn hiasan batu marmar kot..yg original..ada la bagi souvinier skit kt lia...harp lia ko simpan walaupun rege murah je tau..heheh...


foto2 selanjutnya nnti kan dari blog lia sendiri..after jenjalan di aloq setaq..next day, on saturday ..lia ke langkawi lak..ikut jejak langkah izan..hehhe

untuk tempat menarik di Kedah sila layari..
link di atas nih boleh dikatakan senarai penuh tempat2 menarik di negeri Kedah...
KEDAH ADALAH PILIHAN TEPAT DESTINASI PELANCONGAN ANDA...PERGILAH MELANCONG...ceee cam duta pelancongan Negeri Kedah ja noh..hihiks./.

6 comments:

~aSHa~ said...

aku tau ar hang jati kedah...nanti chek nak p lagi sane..hang bawak tau...

wei mana gambar uols...skrg ni seme mende kena ada bukti..lekas2..

.:fyzz:. said...

asha: hg jangn dok buat loqlaq aku mmg pure kedoh punya..pi mai pi mai aku mmg korner kot kedah..hahah..kalau hg mai kedh aku nak wak hg kt kg aku..tgk kg aku yg di kelilingi sawah pdi terbentang luas..
gambaq..semua lam kamera lia la..nnti la dia boh..tunggu..

♥cikmOt♥ said...

hehehe...jadi ke dak ni jot...KEDAH MAJU 2010???HEHEHE

.:fyzz:. said...

izan: aku rasa kedah mmg dh maju pun..tp perlu di polishkan lagi la...hehehe

::Kak Sambal:: said...

wei, aku balik kedah tak penah p tempat2 yg menarik kat kedah...hatta naik menara sekalipun...cian aku kan..huhuhu

.:fyzz:. said...

mamalyna: lor awatnya hg tak pi..len kali hg balik kedah hg pi la..cuti2 Kedah..best per..heheh