Tuesday, April 13, 2010

Kesiannya kt anak aku..

Assalamualaikum pembuka kata...

aku skrang nih kesian tgk sufiya...kesian sngt..tgk wajah dia yg kekadang pucat je..lately, sufiya dh kurus...seingat aku semasa sufiya baby....pia jadi perhatian dn menjadi pujian bila ke mana saja dia pegi..kulit yg gebu mulus...badan yg montok..tp kini walaupun anak manja mama masih lagi comey lote di mata mama..tp badan dia semakin susut..

Aku bimbang gak..kekadang tuh selsema la batuk la..mata pun kuyu saja..bila jumpa Doktor..tuan doktor kata its normal..lagipun dia tengah membesar..tatkala aku pegi ke klinik last month tak silap..berat badan pia 17kg dengan ketinggian 107cm..(pia nih kategori tinggi)..

Mama harap sufiya sihat, tak mau tak selera makan ..mama skang nih kurang skit bagi perhatian kt pia sbb mama betul2 tak larat ya sayang...tp mama bangga..sufiya boleh makan sendiri, mandi sendiri, kalau mama muntah atau loya pia tlong sapukan belakang mama...sufiya tlg mama basuh pinggan..kadang2 tlg jemur kain ..mama bangga ada anak spt sufiya...

mama takkan lupa sufiya adalah permata pertama mama yg lahir ke dunia ini..dn mama akan terus sayangkan sufiya selagi hayat mama di kandung badan...

13 comments:

*Miss Geli^ said...

budak tengah melasak, memang cenggitu pijot..kena bagi makan berkasiat skit..jgn kasi makan mekdi kepsi sangat

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

alahai sian kak pia.. dia nakkan perhatian pijot kot.. cuba la bg dia makan bersuap, mana tau boleh makan lbh sikit dia tu.. makan air tangan mama lebih berkat dan berkhasiat.

ok la berat pia 17kg.. berat farhan lg la.. 14kg jer. lg kurus

iz-AnN عبداللطيف said...

aler jot...anak aku pun kurus gak...aku sampai mati akal dah nak kasi makan menda...

.:fyzz:. said...

Missgeli: ya la..aku rasa cenggitu la nogha..munkin pia tgh melasak dn aktif..tuh la susut berat bdn dier kan..hmm mmg aku tak galakkan hatta gataikan pia makan mekdi kepsi pun...

kak Mimi: selalunya babah dia yg suapkan dia..kekadang tuh pjot pun suapkan gak..cian tgk kak pia ...
iye ke farhan pun cenggitu..rasanya diorang tgh nk membesar kan ..akak kan..

izan: aku nih ha bagi makan vitamin appeton la..pastu nestume la..dll tp tuh la tetap ala2 cekeding..

lin_cute said...

anak aku pun sama dah kurus si kecik tu....dah bermacam2 pil vitamin bagi sama jer....maybe dia tu hyperaktif kot....tapi skarang ni tengah try bg vitamin appeton (lysine)....cam ok skit ar....cuba try jot....

.:fyzz:. said...

lin_cute:vitamin appeton (lysine)....ooo aku rasa aku pun bg kt pia vitamin nih gak skang nih..yg bentuk bintang2 tuh kan..pia nih ngan vitamin pun kdng2 takut nak makan..kdng2 kena paksa dengan aku..tuh la..anak kita nih akitf sngt la...tuh la badan susut tuh..makan takut..kalau main..smpai lutut terluka pun tak apa...janji leh main (merujuk pada kak pia la tuh)

..nOj rawK.. said...

biasa je tu pjot. budak tgh nk membesar, dia bz mcm2 mende nk buat.. dun wori okeh

::Mamalyna:: said...

ala..cian pia...pia dah besar, dah pandai tolong mama wat keje umah yer...good girl..

.:fyzz:. said...

noj rawk: aku suka nick ko yg akhir tuh..rawk tuh apa maknanya nojah...?..btw yer la..kecik2 dh bz..sekolah la..ngan homework la..kesian kan nojah..hrp pia will be OKey..

.:fyzz:. said...

mamalyna: kak pia kesian kt mama dia..tuh la tlng mama wat keja..nama pun anak dara kan..heheh..

umilia said...

alahai..touching la..biasala bdk tgh melasak..ko pun tgk ank aku yg sulung tu..pun kurus melidi je..time dia mkn byk mknla byk beno..tp bile tak nak mkn sebiji nasi pun tak nak..takpela asl sihat..adatla duk kat sek ramai2..sng nak jgkit sakit2 tu..tp aku tau kak pia very good girl..jgn risaula ye..

~aSHa~ said...

dia pun jadi alahan jugak ke...sayang kat mama...dgn dia2 pun alahan..sampai turun berat..

cian kak pia ye...xpe xpe..nanti ada adik leh makan sama2 adik kan kakak kan....

danish pun gitu gak wei..kurus dah....lasak yakmat..mcm2 kerja dia buat...

.:fyzz:. said...

umilia: aku rasa gitu kot.budak2 bila dh 3 thn ke atas..mmg lasak then mmg badan cepat susut..kdng2 risau gak...kdng2 kena paksa makan baru nak makan kak pia nih.kdng2 kena bersuap..mengada2 tp demi nk bagi dia makan sangup aku suapkan..sayang kt kak pia..

asha: yer la kan zidah..nnti dh ada adik leh la makan ngan adik dia...danish pun susut gak badan yer..aku rasa mmg normal kan..tuh la mama dier alah dier pun alah gak..hehe