Monday, May 30, 2011

KENAPA DIA..BUKAN AKU...

manja mama..ala2 cayang..cepat baik ya..

Kenapa adik yang demam..bukan mama..


Kesian sangt..adik demam lagi…sejak balik dari nursery petang kemarin badan adik panas..kata cikgu Byah, air mata adik mengalir ja..mungkin panas.balik ja umah…tanpa membuang masa aku terus bagi ubat demam kt adik..


Aku sangat risau kalau kejadian adik masuk wad pada awal bulan nih berulang balik..aku lebih rela aku yg sakit..aku yg demam..bukan anak aku yg aku sayang..yg aku kasih…tak snggup aku tgk mata yg kuyu, bibir yg merah..tangan yg halus itu sakit..

Malam tadi..aku dpt rasakan badan adik sangt panas..jam di hp menunjukkan jam 2 pagi..tanpa lengahkan masa aku buang semua baju adik..(tinggal pampers ja) pastu..aku bagi makan ubat demam..dn jugak terus jelum kepala adik dengan tuala basah…

Bangun ja pagi nih..alhamdulilah..adik dh ok..badan pun dh tak panas snagt…syukur alhamdulilah..

Kepada semua ..doakan moga Safiiy ammar cepat sembuh…AMIN

10 comments:

..nOj.. said...

:( sedih kan anak sakit. slalu gak ckp gitu, nape bkn kte yg sakit. nape anak mesti sakit. tp kalau kte yg sakit, sape nak jaga anak2 kte wei. :(

skang ni mmg la pjot. ko pasan tak. kalau budak2 ni demam ke batuk ke selseme, mmg susah nak sembuh la. sembuh seminggu dua je, pastu dtg balik. anak aku pun dlm bulan ni dah 2 kali demam. mmg rawan betul hati ni. ni demam dah baik, selsema n batuk lak datang. siannye diorg

LIP (^_^) said...

Aduyai..memang bila anak demam,my world jadi gelap je..itu baru anak demam tu..risaunya.moga ur son cepat sembuh.memintak arini dia dah berpeluh and cergas ceria semula..

.:fyzz:. said...

noj: betul gak kan nojah..kalau kita demam..anak kita sapa nak jaga...hanya ibu yg dpt tau naluri anaknya kan...
yer betui..mmg la nih mmg musim demam..ammar dh dua kali dh demam bulan nih..antibiotik masa hospital bg dh hbs..tup2 demam lak.
tmbh2 kalau selsema..kahak..depa tecik lg mana la tau nak buangkan sob sob:(

.:fyzz:. said...

Lip: pagi tadi masa drive ke ofis..saya tak bukak pun aircond..biar berpeluh skit badan my baby...insyallah..hrp he will recover dr fever...AMIN

Ahkak Geli said...

biasa la pijot, anak nak membesar, memacam la dugaan

tapi kalu baby baby ni malaikat selalu lindung..

semoga ammar cepat sembuh ye sayang?

.:fyzz:. said...

Miss Geli: iya la kan..ank nak membesar ..kalau kak pia rasanya tak la byk masalah sngt..tp tuh la setiap anak tak sama kan nogha..
Insyallah..moga dia sembuh segera..

♥cikmOt♥ said...

moga adik cepat sembuh ye...aku pun riso kalu anak2 demam...tapi alhamdulillah, skang anak2 dah jrang demam sebab masa kecik2 dulu selalu sangat demamnya

.:fyzz:. said...

cikmot: mmg la izan..gundah gulana bila anak2 demam..moga anak2 hg terus sihat..dn begitu jua anak2 ku...AMIN Ya ALLAH

iduraz said...

anak kiter pon ngah demam, siap ada tonsill besar punyer..nih doc suh admited..hukhuk..sedih hati bila dia sakit kn...

~aSHa~ said...

pijot takpe budak2 ni demam...sebenarnya dia akan membentuk antibody....dan akan membentuk 'kuman' baik untuk ketahanan body pada masa akan datang.....tak caya tanya la doktor...