Tuesday, May 24, 2011

LEWAT KAWIN-SERIUS

Hai kengkawan...itulah tajuk yg di chat kan masa HOT FM AM Krew pagi tadi..sesambil drive dari umah ke Ofis...halwa telinga melayan telatah FBI di corong radio...emm topik nih agak menarik hati aku....
Actually, tajuk di atas nih jadi headline UTUSAN MALAYSIA hari nih (aku pun tak sempt bukak paper lagi..@pun online baca paper lgi)  Ok back to topik ..kata FBI sekarang nih trend pompuan kawin lewat dh jadi ikutan muda mudi...menurut kajian Lembaga Penduduk Negara -LPKN wanita dari umur 25-29 thn , 30% masih belum berkahwin...so nih agak seriyes okey...

Tdi through hotchat ramai caller yg byk bagi komen..antaranya..."high demand ' la ..kebanykan wanita skang nih dh establish kan..ada degree, master..gaji lak tinggi so high cost of living la kan..jd ramai lelaki yg takut nak dekat..dh tuh ada yg kata tak dak jodoh, hantaran tinggi..dll lgi..

So aku nak tanya..apa pendapat korang..ngan trend yg aku rasa mmg serius nih...yer la...katanya jika masalah ini ..kawin lewat terus meningkat akan mengakibatkan masalah dari segi INSTITUSI KEKELUARGAAN...

Cam aku sendiri..aku kawin agak muda..pada usia 23 tahun..then dpat anak 24 thn..that's normal la kan..so u ols lak camner....? serius kan masalah nih..harp2 sngt pada kengkawan kita yg masih lom kawin pd usia 3 series nih..moga Allah cepatkan jodoh mereka. AMIN...

4 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku pun tak terlibat ngan isu kawin lambat ni...hahaha...now dah almost 30 tahun dah...weeee

.:fyzz:. said...

cikmot: yer la ..kan zan..kita kan kawin 17 thn..hehehe

Miss Sasu said...

sy kawin lambat gakk. 26tahun ..:) eh, dh terima hadiah..thanks..

.:fyzz:. said...

Pn zana: ok la tuh 26..muda lagi..:)..iyer ke...dpt dh..welcome..