Wednesday, November 02, 2011

APAKAH HARTA PALING BERNILAI?

Family bahagia..

Jika orang bertanya pada aku..apakah harta yg paling bernilai bagi aku...jawapannya adalah ANAK-ANAK..bagi aku 'harta' ini tak ternilai dengan wang ringgit...
Aku masih ingt masa Sufiya kena admit kt wad beberapa bulan lepas..aku masih ingt kata2 akak yg tunggu anak dia gak kt wad...orang takkan tanya berapa wang ringgit, dan harta yg kita ada..tp selalunya orang akan tanya berapa orang anak yg kita ada........bila aku pikir2 dan analisis balik betui la.....ya la kalau jumpa kawan2 lama atau sedara mara yg maybe lama tak jumpa..of course la tnya kabar..then tanya dah berapa orang anak.tui tak..?
Hari ini aku ada sepasang cahaya mata..dan insyallah jika diberi oleh Allah swt..aku tambahkan lagi zuriatku...bila pkir2 balik sonok anak ramai nih kan...tengok telatah diorang buat kita rasa calm and terasa betapa bertuahnya diri kita kerana mempunyai cahayamata...
emm tapi sedih gak..bila ada rakan2 yg dh lama kwin tak peroleh anak kan...takpa we just prayed for the best and hope Allah permudahkan utk mereka dptkan cahayamata..

Waaa..this entry agak serius..hehe..pepun..kehadiran Sufiya Adriyana & Safiiy Ammar dalam hidupku..membuatkan aku menjadi wanita yg lengkap(pd persepsi aku la hokey)...bagi aku mereka lah harta yg paling berharga yg aku ada setakat ini..dan harta ini tak dapat diukur hatta dengan duit jutaaan rupiah..ringgit hatta dollar skalipun...



8 comments:

Fiza Rahman said...

Betul tu, anak² harta yg tak ternilai. Tak sabar nak balik jumpa anak²...hahahahaha...

umilia said...

btul2..suami boleh dicari ganti..tp anak2 takleh wei..walaupun dorg kdg2 wat kite mrh n jd raksasa tp tanpa dorg idup tak bemakna..

.:fyzz:. said...

fiza: jom2 lekaih..saya pun tak sabaq nk balik dh nak..amik anak2..kt school diorang..:) nk peluk dn cium..

.:fyzz:. said...

umilia: betui statement hg tuh lia..walaupun kdg2 kita jadi gorila jadian..tp depa begitu istimewa dn penting bg kita..
i love my children so much....

~aSHa~ said...

betul tu anak2 lah harta dunia dan akhirat...semoga anak2 kita nanti mengdoakan kita bila kita dah mati....doa anak yg soleh..

.:fyzz:. said...

asha: anak2 permata berharga...insyallah..amin

Yin Areesa said...

Betul.
Dan sangat sokong.
Anak-anak adalah penyeri dalam kehidupan kita.
Walau stress, kena marah, kena hamun...tengok muka anak, peluk anak..itulah terapi semulajadi seorang ibu.

.:fyzz:. said...

kak yang: anak2 la penyeri hidup kita kan kak yang...terapi yg plg ideal dan sngt mujarab utk ibu..