Thursday, November 17, 2011

USAH BERDUKA..

 
Hari nih aku dh stand by utk amik Pin MRSM kt pikah..aku mmg dpt agak yg pikah akan dpt 5A…….talian telefon di off kan oleh kak aku..yg aku panggil jani…aku jadi gundah gulana..awat la along off hp dia..heran gak kan…then aku dpt miscalled dari jani..then tanpa lengahkan masa aku call balik….suara jani dh berubah…nada suara dia amat sedih…cam baru lepas menangis..aku cam dh dpt agak….ada bad news…then dia gitau aku pikah dapat 4A 1B..kak aku mmg frust sngt..tambah subjek B adalah Sains..subjek yang kak aku ajar…abah pikah pun ..yakni abang ipar aku call tanpa henti..3-4 kali jugak la..nak double check..betul ka pikah dapat 4A 1B…aku tenteramkan jani..then jani kata dia mula2 tak leh terima then..lama2 dh terima…dia kata msa pi amik keputusan kt Guru Besar dia mmg tak leh kawal emosi…

Aku tak terkata..sbb aku masa UPSR dulu pun dpt 2A 1B 1C..adik aku mila lak 3A 2B..kami pun ala2 ja kan..bukannya 5A..tp pikah adalah anak harapan keluarga dan sekolah….dh la kak aku ajar dia gak kt sekolah…sbarlah pikah ya…ngah, tau pikah dh do the best….insyallah tahun depan masuk Sekolah menengah pikah pulun utk PMR dan SPM pulak kan…

Ngah bangga ngan pikah..even 4A..pikah seorang anak yg matang…bantu ibu jaga adik2…tlong urut2 belakang ngah…emm apa lagi ya..pikah anak sedara ngah yang pertama yg plg ngah sayang ….

Usahlah berduka…mungkin ada hikmah disebaliknya…



My Sis and Family, masa raya kt Kelantan kt umah MIL dia...pikah anak saudaraku dn adik2




















12 comments:

Yin Areesa said...

Assalamualaikum.
Adik sepupu saya pun dah ambil result UPSR semalam. Cuba buat semakan semula kertas exam. Kata maksu saya ramai budak2 yg dapat 4A 1B buat semakan semula.Yelah, kadang2 semakan kali kedua result ok.

Anonymous said...

salam..
Kak fyzz..maaf la nk komen out of topic jap..kalo sy xsilap..pic yg bawah entry ni kt Kg Batu 6 Kelantan ye?cm kenal je background umah tu..cm umah mertua kakak saya..kalo slah mintak maaf byk2 yer...

..nOj.. said...

sabar la ye pikah. mungkin bukan rezeki kali ni. insyaAllah byk lg rezeki Allah janjikan nanti nanti.

mmg kan kalo kte mengharap sgt, skali tak tercapai, mmg kecewa wei. tp ko pun sabo gak tau

LIP (^_^) said...

Ada hikmahnya kan.. tp better open paper semula kan..baru puas hati..moga pikah tabah.

~aSHa~ said...

baik cek semula kertas tu..mana tau cikgu silap tanda ke kan...

semoga pikah dapat terbaik lepas ni

{ e'mie } said...

betul tu pikah..sabar yer..pada kak jani..mungkin ader hikmahnyer....upsr hanya permulaan..nanti pmr n spm..pikah pulun sumer yer..hehehe...

.:fyzz:. said...

Lady Lavender: wsalam..tuh la tp kak sya kata dia dh redha result pikah tuh..xpa la munkin takat tuh rezeki pikah..tp insyallah..saya suh kak sya folow up..mana tau dpt A ..

.:fyzz:. said...

cik anonmyous: lupa nk kenal diri kt saya..ha ah..batu 6 tuh tak pasti la..tp kak Bachok kelate..tuh pikah n family..abang ipar saya orang kelate...

.:fyzz:. said...

noj: aku setuju ngan kata2 ko noj..mmg la kalau kita obses atau terlalu mghrp mmg a bit kiciwa kan.insyallah pikah ok ja...dia pun leh terima result dia...:P

.:fyzz:. said...

LIp: tq lip...yap tui tuh.kalau dpt double check lagi puas hati kan..:)

.:fyzz:. said...

asha: hari nih pikah pi intv kt Sek.Men Sains Pokok Sena..hrp2 pikah lepas ujian tuh..AMIN

.:fyzz:. said...

emie: tui kata ko tuh emie...pasni byk lagi peluang kan..gi pun dia dpt 4A bukan 4D..tui tak emie...SPM nnti penentu arah ..ke U atau mana IPTA..