Wednesday, June 12, 2013

PADA SUATU HARI.....


Assalamualaikum

 

Sambil melayani lagu2 Hindi di corong volume PC di pejabat..tangan aku pantas menaip meluahkan apa yg tersurat dan tersirat.  Hari ini seperti biasa aku bangun spt kebiasaan, menguruskan anak2 yg hendak ke sekolah ke taska.  Persiapan telah aku lakukan sedari malam lagi..beg2 sekolah, bekas air, baju2 siap di iron…aku taknak pagi2 kelam kabut tak tentu pasal..dengan tiga orang anak yg perlu diuruskan..bagi wanita yg serba kekurangan seperti aku mmg lah agak mencabar…kadng2 bisa menguji kesabaran aku sbagai seorang ibu…tp bila aku sedari pantas aku merasa sesal atas apa yg aku lakukan..contohnya..marah2 kt anak2 pagi2 kan( aku rasa msti ramai yg face benda cam nih kan…)

Hujan membasahi pagi rabu ….tepat jam 7.00 pagi aku keluar dari rumah..kereta2 yang ada di jalan agak biasa..tp bila masuk pusat Bandar Alor Setar, keadaan berubah. Dengan suasana pagi yg masih gelap..hujan renyai2 ..polis traffic pulak yg mengawal lalu lintas..adus terasa tersangat la slow…mood melayang ke udara rasanya..

Sesudah menghantar kak pia ke SK Asma..aku terus menghantar anak2 kecilku taska..hujan masih rintik2 halus…seiring dengan aku masa menghantar anak2 ..abah depa telah smpai dengan motor beserta bungkusan kuih muih anak2 ..itulah rutin kami seharian…(tengahari abah akan amik pia di sekolah)

Lagu hindi masih lagi berkumdang…kali nih giliran lagu Mohabatein mengambil alih…aku mmg suka ngan lagu hindi..malah filem2 hindi juga…dari dulu ..hingga hari ini…hey dos..kia howa…musji dosti korage..chalte2 howey..haa..amik ko ..sekali hindi ..hahahha

Aku masih bermalas-malasan..kerja msih belum dimulakan..rutin aku semestinya membaca Paper untuk berita hari ini..tp smpai sekarang paper pejabat masih belum ada di meja aku..pelik…? ah biar lah..andai ada aku baca..andai tak ada pun takpa…

Dah 8.30 pagi..aku perlu stop di sini..ada perjumpaan pagi di pejabat..tiap2 hari…daaaaa..selamat bekerja…

Sweet kan bunga nih..hiasan meja di dalam bilik di pejabatku..

2 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku macam baca cerpen ja...hehehe

.:fyzz:. said...

cikmot: hehahaha..usai aku baca novel la jadi gini ayat nya zan..hahaha