Tuesday, July 30, 2013

KISAH SI KECIK ...

 
 
Kisah si kecik adalah sapa lagi tak lain tak bukan ank bongsu manja aku nih la sufi amira..alahai..aktifnya dia..walaupun baru setahun..tp ligat cam gasing..pantas tuntas...heheh...kdang2 naik fenin mama n babah melayan karenah manja n ngada2 dia tau...
 
 
Dua hari lepas..masa lik keja..aku cam biasalah ke dapur nk masak nasi bagai..then toleh jap ke belakang ja..tup2..tau apa dia buat..baby mira bukak bekas beras ditabur cam nk bagi ayam makan tuh..habis satu dapur..sob sob2..teriak beras tuh..
 
Tuh tak masuk lagi pakatan dia ngan si abang..macam2 agenda tersembunyi diorang tau..pernah suatu malam ..time semua orang dh tido...dua adik badik nih bangun leh lepak kt karpet rumput aku wey..habis dikerjakan ...ngan roti yg ada ala2 cheese gitu..sabo je..sambil urut dada..
 
tapi tuh la..walaupun se ligat mana..selalu wat mama tensi tensi tau..tp mama saying sangt kat babymira yg comey wangi nih..hari2 kena uli2 kena peluk cium sbb geram..hehe
 
nnti diorang besar..msti aku merindui detik2 manis ini kan...(harap2 blog mama akan jadi kenangan buat anak2 ku nnti).
 
 
 
 
 
acee...tuh tgk buat muka comey2 ..naïf ja...:)

 
tocang kecik..nih masa kt umah tok di kg

 
si comey mama..moga jadi anak yang solehah dan beriman dunia akhirat..amin

8 comments:

Kakzakie said...

Keletah anak-anak memang akan dirindui bila dah besar. Macam kakak ni anak-anak dah besar sekolah pun jauh rasa rindu nak kumpul semula..

.:fyzz:. said...

kakzakie: ha ah kan..msti bila diorang besar nnti sya akan rindu kenangan2 masa diorang kecik kan..:)

JunAina said...

Sekarang akak tengah merindu keletah zaman anak kecik2 dulu, semua dah besar tak boleh nak sayang2 peluk2 lagi.

izan mama mia said...

aminn

wahida said...

maknanya cerdik tu nok...

Alhamdulillah...

.:fyzz:. said...

JunAina: iya la..dh besar peluk skit2 ja..kecik2 leh uli2 geram2 kan..heheh

.:fyzz:. said...

izan mamamia: tq..amin...

.:fyzz:. said...

wahida: iya la kan..Alhamdulillah kan nok..