Wednesday, September 04, 2013

MY SEMESTER BREAK & KERJA....

 
 
 
Assalamualaikum
 
Sekrang nih semester break setelah lebih seminggu aku berhempas pulas di UUM seminggu selepas raya baru2 nih..fuh..dh la lepas raya..pastu subjek lak killer..sngt mencabar...
 
Ya, Mencabar buat orang yg macam aku nih…(mama , setiausaha…merangkap part time student)..kelupoq gak la bak kata orang Kedah…tapi aku gagahi jua…azam dn tekad kena kuat..kalau tidak aku akan give up…just nak share..ramai sngt kawan2 aku di UUM yg seangkatan dengan aku dh berenti separuh jalan..ada yg tak dpt catch up, ada yg bagi alasan berkahwin, bersalin..bz dengan kerja..byk la asalan alasan yg diberikan..tpi tak leh salahkan diornag kan…mmg mencabar bila dalam satu-satu masa kita buat bnyk benda.
 
Nama ja semester break..dalam sebulan lebih ja..pastu inshaallah bulan 10 nih masuk semester 10..inshallah my last semester setelah lebih 4 tahun di UUM…aku sebenarnya kaget..takut jugak..sbb masa exam ritu ada satu subjek tuh mmg payah bebenau..aku nih dh la masa Diploma kt Uitm dulu ‘hantu’repeat paper..huhuhu..tp Allah maha mengetahui dn membantu hambaNya..walaupun masa di UiTM dulu aku mmg antara student yg suka repeat paper..tp Alhamdulillah lepas habis belajar terus aku kerja..syukur jugak sbb tahun nih dh 10 tahun aku bekerja..dari zaman dok di KL sampaila penang hingga pulang ke kampong halaman ku Kedah tercinta.
 
Sekrang nih rutin kerja seperti biasa la..8 to 5 di pejabat…bos pulak minggu depan akan menunaikan fardu Haji..aku doakan bos akan mendapat haji yg marbur…amin…kesibukan kerja dan hal anak2 menjadi kebiasaan..ada hari sngt tertekan ngan karenah anak2..ada hari2 sngt happy..tapi biasalah itu semua rencah kehidupan…yg pasti aku suka bekerja..aku suka ngan kehidupan sederhana aku ini..walaupun aku tak sekaya oran g lain..tpi aku rasa aku hidup bahagia dn tenang…aku bersyukur dengna kurniaan Allah kepadaku…anak2 yg comey…dn suami yg sentiasa support aku…and of course my proudly mom n dad and all my family ..without them ..i am nothing..
 
Kekadang bila lihat kehidupan orang yg lebih baik dari kita..terdetik jua..mengapa aku tak boleh dpt apa yg diorang ada..tp bila kita lihat ada lagi orang yg lebih kurang dari kita..akan membuatkan aku bersyukur dengan nikmat yg Allah berikan…syukur..aku mampu membeli sebuah rumah walaupun bukan sebiji banglo..syukur mempunyai sebuah kereta..walaupun bukan kereta sport..heheh..tp …kita sebagai manusia cuba bangkit demi untuk mengubah kehidupan yg lebih baik..cam aku smbung belajar…kadang2 buat bznes kecil-kecilan..simpanan untuk masa hadapan kan…
 
Fuh..panjang lak berceloteh..tekoh ada mood..ok la daaa..assalamualaikum..
bila weekend..ambil kesempatan bawak anak2 outing..
 
Sufiya & safiiy ammar yg dh makin membesar dgn jayanya..si abang nih manja sngt ngan mama...(ven: Taska AnNajjah)

Aku ....seorang isteri, mama, pekerja & pelajar...multi tasking...

10 comments:

Ann Ishak said...

kagum dengan mama, masih mampu belajar lagi walaupun sibuk dengan urusan kerja dan keluarga

.:fyzz:. said...

Ann Ishak: kadng2 rasa down jugak..tp terus bangkit dengan semangt family n rakan2..:))

~aSHa~ said...

Supermom

Akan ku ikut jejak mu tgu mazri abis dulu...

Aku pun 10y juga...2003 masuk..bln 10

aizamia3 said...

moga kuat dan sihat dalam mengharungi kehidupan seharian.. ;)

Puan Kutu said...

memang memerlukan ketabahan yg bukan sedikit utk smbung belajar disaat berkomitmen dengan kerja n keluarga.syabas..1 semester je lagi..gud luck!

Unknown said...

walaupun isteri dan ibu tapi bila ada status pelajar tu nampak muda sokmo je..hahaha

.:fyzz:. said...

asha: supermak heheh..habis mazri..ko lak sambung yer..aku skang nih zidah laki bini sambung study...parok gak la...mujuq la aku nk hbis dh inshallah

.:fyzz:. said...

aizamia3: tq tq..amin..

.:fyzz:. said...

PuanKutu: tq tq..tuh la..mmg pahit getir diharungi jua..

.:fyzz:. said...

Diana: iyo la kan..mahasistua sebenarnya..heheheh