Wednesday, September 16, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..


Salam Lebaran pada semua kengkawan yang mengenali diri ini. Dikesempatan ini aku seorang hamba Allah yang serba kekurangan ingin menyusun sepuluh jari memohon ribuan kemaafan kepada sesiapa sahaja yang mengenali diri aku. Terutama sekali kawan2 lama di uitm di hati antaranya..zidah, nogha, izan, midot, azah, along, emie,ejan, echa, kak mimi, lin kiut miut, lia dan semualah sesapa saja yng mengenali diri ini..MOHON AMPUN DAN MAAF DAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. Raya nnti jemput la ke rumah…


Tahun ni aku cuti bermula 18hb hingga 26hb Sept..kira 9 hari la..dan seperti biasa dan kebiasaaan aku mmg beraya di Kg aku di Kg Permatang Limau, Langgar, Aloq Setaq Kedah..Solat raya, ziarah kubur..lepak2 di umah mak aku spti biasa dan tengahari baru la ke umah mak mentua..itu la rutin aku setiap tahun..dan seterusnya insyallah…syukur suami amat memahami jiwa isterinya yang amat rapat dengan mak dan adik beradik yang lain..


Kakak aku lak mungkin cam biasa kena balik Kelantan…beraya di umah mak mentua..nak wat cam ner jani (panggilan aku kt kakak aku la)..dh kawin org jauh….kena la bincang dan bergilir2 balik raya kan..tpi aku lihat sokmo gi raya kelate..(maklumlah abang ipaq mmg dh dok terus kt Kedah kan…cikgu kt sekolah kt aloq setaq nih jugak)…


Adik aku mila lak…17hb yakni esok dh bertolak dari UiTM Shah Alam..dengaq kata..mila pun orang dh nak merisik dh hujung tahun nih..dier pun gatai nak menikah dh..heheh..boypren dier tuh tak jauh gak dari kg kami..kira satu daerah je la…(nih ikut style aku la…kawin satu daerah Kota Setaq gak..hahah) kira Mila pun…nak wat hatrik cam aku ngan kakak aku la..kawin umuq 23 tahun..insyallah..tapi mila hg tuh ngaji pun tak abis lagi..


Manakala adik bongsu aku aina izzati lak..baru umo 9 thn…hakni mmg pelik bin ajaib skit persiapan raya bagai nak rak..ngan kasut2 baju2..maklumlah anak bongsu..tapi puasa haremmmm seperiuk pun tak dpat…mak ooo mak…klau thn depan tak posa.mmg kena tibai dh nih…apa punya orng la..hahaha..kami dulu ingat lagi..kakak aku ..mila include me la..mmg posa sejak dajah 1…hoknih yg lain dri yg lain..manja ter over plak…
Akhir kata sekali lagi……..SALAM AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..
SINCERE FROM FYZZ N FAMILY…

11 comments:

*Miss Geli^ said...

lawa kad raya hang...hhahhaha

aLoNg@Na said...

slmt hari raya utk hang jugak..
minta maap zhr batin la ek..

hbby ko cm hbby alg la,sgt memahami isterinya yg sgt rapat ngn mak dn adik2..

comel kad raya hang..bla nk mai sini?

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri.. maaf zahir dan batin

seronok pijot sekampung dengan hubby, tak gaduh nak gilir, tak pening nak fikir duit tol dan minyak.. memang rezeki la kan dapat orang sekampung..

kawan kak mimi pun macam abg ipar pijot, bila dah masing2 kerja kat kampung isteri, maknya bila time raya mesti kena balik kampung MIL (dia punya hubby pun orang kelate, hehe)

wah cepat betul rombongan nak datang meminang, ialah adik beradik kau kan cantik2 tu yang laku cepat! heheeh ok la tu .. lebih baik kawin awal, dari buat perkara yang buruk..

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

lupa nak tanya, abis tu malam raya tido rumah sendiri la yer. pagi2 baru gi rumah mak ker pijot?? kalau la akak macam tu, alangkah bahagianya.. (tak yah terkejar2 nak amik cuti dan pack baju balik kampung, heheh)

.:fyzz:. said...

miss geli: makasih yer..



along: slmt hari raya maaf zhir btin gk utk along, danish n huby..hmm ya la mujuq la dpt suami yg paham naluri isteri..kan kan..
insyallah klau turun2 kl leh la jmpa along n kengkawan yg len..insyallah..


kak mimi: selmat hari raya buat kak mimi & family...kak mimi pun satu negeri ngan huby kan kira ok la..pjot nih mmg tak penah ada istilah gadoh bila nak sambut raya nih sbb huby mmg akan ikut kata pijot la..hehhe maklumlah mak pjot nih sayang kt dier..masak apa yg dier suka..kak mimi...pijot tak tido kt umah pjot..sebaliknya sehari sebelum raya pjot, huby n pia dh berkumpul kat umah mak kt kg dh..tlg2 wat ketupat rendang semua...sebenaqnya before kawin lagi huby pjot join..family kami...tuh la akrab..tuh la betui kak mimi...drp dok couple2 lama bek kawin kan...heheh..

Lissa, Azah, Ct, Angah, Kak Chaq said...

kekek.....raya dari darjah satu ka?? eh poser dari darjah satu ka?ish..ish..baguihnyer anak pak halim nih....erm long ngn pijot untung dapat somi memahami yer...aku ni nak kena faham si somi yang amat ramat ngan family nyer..huh.....nasib si labu labi betoi....

umilia said...

selamat hari raya ye pn pijot..maafla klu ade salah n silap..hang bile nak mai ptrjya ni.kwn2 ramai kat sini tau.ko smmgnye betuah dpt suami memahami.aku tiap2 kali raya msti betekak nak bg2 blk kg..huhuhu..

.:fyzz:. said...

azah: heheh ha ah dari dajah satu biru lagi..hahah ..takdak la since 10 thn lopaih la..sjk cintan cintun..nuar dok mengikut aku..hg ingt dak masa raya Haji kt uitm dulu..aku tak dpt balik raya dier snggup mai temankan aku...siap tumpang beli eyie lagi kalau tak silap..hmmm then pi umah jidah berhari raya...takpa la azah..at least raya kedua dh ada kt kg dh..then leh raya lama2 kt kedah tui dak...

lia: bab raya je tak gado2 sbb anuar yakni laki aku la tak kisah..dn mmg polow aku..bab lain tuh ada gak gado2 manja...sedngkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri tui dak..

..nOj.. said...

xde nama aku... sampai ati uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

.:fyzz:. said...

NOJAH..AMPUNNNNNNNNNNNNNNNNNNN..SORI..

ok ok nih ralat ok...

DEDIKASI KHAS HARI RAYA NIH..KHAS BUAT KO JUGAK NOJAH..SALAM AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN.BUAT HG KUYIN DAN ANGAH..maap sekali lgi..:)

Anonymous said...

hye ... nice blog... your baby sgt cute and adorable... keep telling us bout her.. i won't miss a things..=) sambil tu,jom singgah closet shopping kat http://lilyntiyacloset.blogspot.com
selamat hari raya...