Tuesday, December 15, 2009

MereKa Begitu ISTIMEWA...

Me..and my fwens..."apa yg penting...kerjasama" ....semua pakat boria pakai bju hijau..
time nih msa buat preparation tmpat, kelihatan mail, kami pnya Pengerusi tgh dok bagi briefing skit..(kusyuknya aku....)







kelihatan aku sdng asyik melihat kanak2 istimewa itew......time nih depa tengah dok bersukaneka..lam ati kecik ku berkata " akakkk pun nak main ngan hangpa gak ..moleh..hehe



suka melihat kanak2 ini gembira..hingga tertitisnya airmata..


Selesai sudah PROGRAM JIWA MURNI UUM yang dianjurkan oleh group aku pada 13 Disember 2009 yg bertempat di Pemulihan Dalam Komuniti, Changlun Kedah. Sesungguhnya program ini bukan sahaja memenuhi kehendak bagi subjek Pembgunan Masyarakat II. Malahan program ini memberikan impak yg amat bermakna bagi aku.


Setelah bertungkus lumus hampir sebulan lebih, melalui mesyuarat2 dan perancangan2 yg dilaksanakan akhirnya projek kami berjaya dan berjalan lancar. ALhamdulilah. Malahan naluri keibuan aku amat tersentuh melihat anak2 yg bagi aku sangt istimewa, sngt comel dan suci. (terdiri drp kanak sindrom down,lumpuh separuh badan, ect.)


menitis air mata melihat kanak2 istimewa ini mempersembahkan sebuah lagu bertajuk Matahari..(bkn lagu si indon agnes tuh..tp ala2 nasyid gitu) Ya Allah, betapa syahdunya hati ku ini...kita patut bersyukur pada Allah swt kerana kita dilahirkan sempurna..tp anak2 ini..walaupun ada kekurangannya..mereka tetap tersenyum ketawa...














5 comments:

*Miss Geli^ said...

aku kan, kalu bole, aku takmo pegi kat tempat2 cenggini, bukan aku benci, tapi aku tak sanggup....tak bleh la..aku takmo tengok..


aku betol, tak bole tahan sedih...betapa beruntungnya idup kita..itupun tak tau bersyukur kan?duk ngeluh idung penyek la, bontot besar la, tetek kecit la..kan?

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

pijot, mak kak mimi masuk ahli sukarela untuk badan kebajikan kanak2 istimewa PDK ni. dia jadi setiausaha ni..

dulu masa akak cuti sem (kat itm la) akak selalu gi sekolah PDK ni, memagn terhibur dengan gelagat2 dorang ni.. ada aktiviti sosial dan amal jariah untuk dorang.

dorang memang istimewa.. kena hargai mereka, sebab mereka tak diminta jadi begitu...

.:fyzz:. said...

missgeli@nogha: mmg tersentuh naluri keibuan kita nogha..bukn apa..melihat telatah diorang, senyum tawa diorang..sngtlah menyentuh hati..betui tuh..kita patut bersyukur pada Allah..kita dilahirkan sempurna..kan kan..

kak mimi: ops ingtkan kak mimi yg join..oo mak kak mimi yer..smpai sekrang ke mak kak mimi aktif jd ahli sukarela di PDK nih...betui tuh..mereka diminta untk dijadikan sebegitu..walaucammanapun mereka tetap istimewa di mata kita kan...

.:~e'mie~:. said...

aduhai...aku pun tak sanggup tengok..tapi apakan daya..kita yang tengok ni pun tak sanggup, apatah lagi mereka yang mengalaminyer..

.:fyzz:. said...

emie: betui tuh..tp bila dh jumpa hati terpaut dgn gelak tawa diorang ...sedih, sayu , gembira,suka(semua perasaan tuh bercampur baur..yg pastinya..diornag sentiasa dahagakan kasih syg insan spt kita..