Monday, December 07, 2009

Sumtime i Hate Cat


meow meow...mauuuu...yakkkk dushhhhhhhhh....
Entahla aku rasa.. aku di kelilingi oleh kucing.. sejak aku dilahirkan di dunia yg penuh liku2 dn pancaroba lagi..menurut hikayat yg diciterkan oleh mak aku…1st cat, yg ada di umah aku bernama Tok(diimport dari kg tok aku..so diberi nama TOk) ..seriusly ..tok nih mmg panjang umurnya..aku rasa dier hidp smpai aku dajah 5 atau 6 rasanya..(dlm 12 thn gitu) kucing tok nih la..yg mewarisi zaman bergenerasi lamanya kucing2 di umah mak aku…seriously ada hmpir 20 ekor kucin kt umah mak aku..hmm la nih maybe lam belas2 eko…kalau nasi dh tersedia..ada panggilan yg kompem all the cats…mmg berlari2 cam cheetah menuju ke arah makanan (begini bunyinya…ciew ciew ciewwww ciewwwww dgn bernada nada..)kompem kalau kucing2 itew berada di kedai ..msti lari marathon balik ke umah…tuh la alkisahnya..

Tp yg tak bestnya..menatam kucing nih rajin ‘buat kerja’ per la lagi..membera*k la di ceruk2 umah..aku heran toilet punya la luas..depa tak mau ‘buang’kat toilet hhuhuh..ewwwww…that y …I hate kity kity..even depa nih comey kan. Kan..

Baru2 nih ..kt umah aku (kt taman Aman tpi tak aman tuh la)….aku rasa dh 3 kali dh, kucing Parsi jiran aku dok wat keja kt umah aku..tp kt area dlm pagar umah la…ish ish..mmg tak malu betui kucing parsi tuh…berak tengah2 ..bukan nya kt ceruk…pe lagi aku bebel2 la..sbb aku yg kena buang..najisnya..(kira aku bebel2 agak kuat la..tatau la si jiran tu dengar ke idak…tensi tui aku..aku rasa dh 3 kali kucing tuh cirit birit depan umah aku…siot je…

Oleh sebb itew lah jua..bila my mr anuar dok ura2 nak bela kucing..aku mengignorekan nya..ish tak kuasa la aku nak bela…bukn apa..takut gak..kencing berak lam umah..betui dak?
Moralnya..boleh bela kucin..tp kena train mereka supaya ‘’membuang’ dngn tertib..(tp mahukah mereka ikut kan..) huhuhu

6 comments:

..nOj.. said...

hehehe.. kelako ko ni pjot... pasal tucen miaw miaw pn ko leh hot... ko jgn jirus air panas lak kt diorg tau... ciann... aku suka tgk kucen2 yg tomel2... tp x suka gak tucen yg kt kedai makan... salu sibuk mintak ayam aku

.:fyzz:. said...

noj: aku bukn hate semua kucin...tp kucin yg mengada2..suka sondoi2 kaki..dah tuh bertaik mata (tak reti nk cuci muka ke bila bgn tido hehe) dh tuh yg plg mencik..dh berak tuh ..cium taik sndiri...(dh mmg kompem taik mmg busk..nk gak menghidunya..kan kan..

iz-AnN عبداللطيف said...

hehehe..pijot...pijot...teringat kat kucen hang kat umah masa pes2 aku p umah hang tu...gile banyakk...leh jadi pet world dah

.:fyzz:. said...

izan: lor hg pun pasan akan bnyknya kucin2 kt umh mak aku kan..ramai dh tuh riuh plak tuh kucin2 tuh kan..(yg latest dua eko nama upin n ipin (mak n ayah baru mti kata mak aku..) kesian gak..sbb tecik2 dh jadi anak yatim piatu...

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

akak pun tak suka kucing.. kat rumah akak dulu ada gak kucing.. tp mak selalu ajar berak kat toilet.. dan semua berjaya ... tapi kalau tang dorang terkincit tu memang tak boleh nak cakap apa la.. akak memang tak boleh bau, tengok, mau muntah dan2 tu jugak..

kat rumah mertua ada banyak kucin, tapi oleh sebab dorang tau akak tak suka, depa buang sekor demi sekor.. sekarang tinggal 2 ekor kot. tu pun pasal FIL yang suka yang amat.. kalau ikut akak, memang tak suka, nak2 yang sondol2 tu..

hubby pun pernah utarakan nak bela kucing. akak cakap boleh tapi syarat UTAMA, dia mesti basuh berak kucing tu.. akak takkan buat, sebab akak memang tak lalu.. pastu hubby cakap tak pe, dia beli pasir untuk kucing berak. heheh sukati la, asalkan dia yang urus. bukan akak.

eh terpanjang lak citer, macam entry sendiri pulak

.:fyzz:. said...

kak mimi: heheh kelako la pulak baca alkisah kak mimi nih heheh..yg sondol2 tuh yg rimas kan..tak koser nak layan..tuh la kak mimi..lebih baik tak yah bela la kucin..kalau reti berak lam toilet cm kucin..mak akak tuh okey la.tp ada kucin suka pancut merata ewwwww..mmg geli yakamat sngt la..kan kan