Thursday, January 07, 2010

Pia & wuduk..


Hari Selasa (5/1/10) abis je ofis..terus amik pia kat AN Najjah....then balik kg terus. Esokkan aku cuti.. nak bwk tok ke sepital kan..(fyi tok aku dok umh sebelah umah mak aku..(baru siap umah kecik comey itu ..last year..) maklumlah tok dh tak dak sesape…


Oh ya itew bukan cerita yg nak dihabaqkan..tp yg sebenarnya citer kak pia nih..baru dua hari dia pi An Najjah…hmm ada perubahan dh yg mama nmpak…


alkisahnya cenggini..cam biasala aku terlewat skit nak solat Maghrib akibat kusyuk tgk Ninja Worior..pia plak terkedek pi amik air semayang..mak aku dok bebel2 dh suh teman kan pia..aku pun pi la kt luar (kt paip luar umah mak)..teman kan pia…aku ingt cam selalu..pia cengkononnya amik air semyang..tp kali nih..aku sungguh terharu..sufiya dpt mengikut tertib mengmbil wuduk..dari kumur..hingga lah basuh kaki..sykur padamu Allah..tak sngka..mama betul2 terharu..


aku berharap pia akan cepat lagi belajar perkara baru dn dpt menjadi conth pada mama dn adik-adik pia nnti(eh..nnti2 la kan..heheh)…

9 comments:

..nOj.. said...

tahniah pjot n kak pia... satu perkembangan yg sgt baik ni... moga kak pia jd anak yg solehah ye

iz-AnN عبداللطيف said...

wahh...memang sejuk perut hang pijot..satu pilihan yang tepat hang anto pia kat tadika an najjah tu...kredit to cekgu2 dia...

.:fyzz:. said...

noj: aku menanti perkembangan selepas ini plak..iaitu membaca yasin,moga2 dipermudahkan ilmu utk sufiya..jihad fisabilillah..

izan: sejuk cam snow perut aku izan..alhamdulilah..kredit kt cikgu je ke..aku nih..hehe..tp tuh la..mmg pilihan yg tepat..syukur Allah bukak pintu hati aku hntar sekolah agama...hmm

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

alhamdulillah .. semoga pia akan terus jadi anak yang solehah yer sayang..

~aSHa~ said...

sejuk ekon kat sini...ops

sejuk perut mengandung...tahniah pia..dah besar...nanti ada adik leh ajar adik...tlg didika dik...

leh jadi ustajah pia ni..amin

::Mamalyna:: said...

aminn pijot, sejuk perut mama kan...moga jadi anak yg solehah pia...amin

.:fyzz:. said...

kak mimi: tq atas doa aunty mimi pd pia :)

asha: tuh la harp2 pia dpt smbg bhgian pengajian Islam ke..insyallah tp tuh semua tgk atas minat kak pia la yer..tak leh push2 kan mama Damia n danish kan..:P

mamalyna: makasih aunty ejan..moga lyna pun akan jd anak solehah..amin pd smua anak2 kita..

aLoNg@Na said...

alhamdulillah syukur pd Tuhan..sejuk hati mama membaca entry psl pia skang ni..bagus syg..mg nti jd ank yg solehah yerk..sts doakan syurga utk ibu bapa...tahniah jot,pia dh bjy tnjuk sikapnya,hsil didikan mama dn babahnya...

.:fyzz:. said...

along: mama danish terima kasih atas kata2 yg sungguh puitis ini.moga pia jd anak solehah dn menjadi bekalan di akhirat nnti.insyallah..