Monday, January 18, 2010

SETIAUSAHA PEJABAT ATAU SETIAUSAHA TADBIR

TAK Abis2 lagi kan perihal kita nih...maksud aku pasal kenaikan gred kita ke N27 dn perubahan nama kita kepada Setiausaha Pejabat...Then hari nih..kt tv, ada intisari kt bawah tuh..yg mengatakan bahawa pihak CUEPACS menggesa kerajaan mengubah nama kita skrang kepada Setiausaha Tadbir,............so apa pandangan kowang..adakah nama ini lebih effiesyen dn lebih stylo..emm bagi aku..cantik gak nama Setiausaha tadbir nih kan..drp setiausaha pejbat..tp..tuh la..apa2 je la asalkan..diploma kita dn gred kita telah setaraf dengan kelulusan kita..kan kan..

nih petikan daripada kenyataan. CUEPACS
Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu kerajaan menggunakan istilah ”Setiausaha Tadbir” bagi jawatan pembantu perbadi (PA) yang kini digelar ”Penolong Setiausaha Tadbir” berbanding mengubah nama kepada ”Setiausaha Pejabat”.Presiden CUEPACS Omar Osman berkata menurut surat Pekeliling Perkhidmatan Awam 2009 No.27, jawatan ”Pembantu Peribadi” telah dikuatkuasakan pada 1 Jan tahun ini tetapi belum dilaksanakan.“Oleh itu, kami akan mengadakan pameran bergerak dan akan meminta semua ahli-ahli negeri memberi taklimat mengenai perkara tersebut,” katanya pada sidang media selepas memberi taklimat mengenai perkara itu kepada kira-kira 200 petugas awam di sini hari ini. — Bernama

http://cuepacswpkl.blogspot.com/2010/01/kerajaan-digesa-ubah-nama-jawatan-pa.html

9 comments:

*Miss Geli^ said...

tak kisah la ape namanya...asal gaji naik...

..nOj.. said...

aku pn ade tgk mende tu kt buletin utama smlm. lantak la ape2 asal jgn PEMBANTU TADBIR KESETIAUSAHAAN sudah

~aSHa~ said...

muahahahaha..tak abih lagi ke...ehehehe

.:fyzz:. said...

miss geli: wey ye ke mummy cha cha..tak kisah nama per pun..kalau nama Pembantu Amah_Sekuriti N27 pun tak pe la yer.heheheh...tuh la kan janji nek gaji..

noj: wow masuk buletin utama ke..aku tak tgk malam td sbb tgk berita tv9..ish rugi betui la...tui tuh jgn PT Kesetiausahaan dh la kan..

asha: lom bis lagi zidah..heran tui kan..

lin_cute said...

best gak....nampak mcm elegant gitu.....nak tuko ar...cadangan disokong...

.:fyzz:. said...

lin kiut: bagus2 ..aku pun sokong nampak ranggi, stylo dn elegen kan..nama Setiausaha Pentadbir tuh..ala2 PTD gitew.hhehe

~aSHa~ said...

mmg heran.com...

::Mamalyna:: said...

aku tengok kat berita tue...hal kita nie cam dibesar2kan jer...kang pakai nama setiausaha tadbir kang, ptd antar petisyen tak puas ati coz nama jawatan sama cam meka...

.:fyzz:. said...

asha: aku pun heran.com.my.pi gak..

mamalyna: tu la..kang ramai la pegawai2 kt opis kita serta ptd sekelianya ..tak pueh hati kan..entahlah...apa2 pun dh rezeki kita jng la ada yg jaki jipang kan..