Tuesday, May 25, 2010

NAK 60 ATAU 90...

Hai salam ceria di Hari Selasa nan indah ini..

apa yg 60 apa yg 90...owh..bukan takut 60 an mahupn 90 an..tp berkaitan CUTI BERSALIN utk kakitangan wanita yg bersalin nnti.

Ok apa pendapat korang...yang mana kerajaan akan memberikan sebulan lagi cuti tambahan kepada ibu2 yg bakal melahirkan anak...yer la before nih kan 60 hari je= 2 bulan...then akan ditambah ke 90 hari = 3 bulan..

so, pandangan kowang cam ner..setuju dikekalkan yg lama..atau 90 hari...



Katanya..kalau 90 hari.lebih efektif dn berkesan utk ibu menjaga bayi dengan lebih lama..dn fokus kepada bayi yg baru dilahirkan...

Any suggestions..any opinions..

14 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

aku nak 100 bleh???

..nOj.. said...

berangan la pjot. ko tak sempat. kalau jadik pun akan dilaksanakan setat 1 januari taun depan. nasib la sape nk bersalin taun nih. hahaha

.:fyzz:. said...

izan: 100 ..boleh aih..pantang sungguh hg ..hehe

noj: yer ke..angan2 ku musnah..tk sempat ke menjelang bulan 11 nih..huhuhu..prang..pecah dh mentol..(heheh)

~aSHa~ said...

ehehehhehehe

aku nak 1001 hari bleh?

*Miss Geli^ said...

aku 60 hari tu pun dah cukup..bosan duk umah lelama...

kang kalu cuti lelama, kekawan duk kutuk kat alam maya plak..

~aSHa~ said...

nti hang buka blog aku nah

~anna&anuar~ said...

kalo cuti lame2 gitu kannnn... anak anta ke umah mak/mak mntua(siap dgn bekalan milk).. pastu mak ayah pi honeybulan lagikk... hahhahahha...beh3...

voleyyy gitu kak pijot?? efektif kannn??

Zaidah said...

60 hari pun dah cukup...tapi orang tua2 kata 100 hari..mana satu tu..

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

60 ari pun dah rasa lama giler duduk rumah.. tp kalau 90 haripun ok juga.. dah abis pantang boleh la jalan2 pulak

.:fyzz:. said...

asha: 1001 hari..lama nya hg nak benti keja ka cuti smpai lebih seribu hari..heheh ..ok nnti aku ushar blog hg jidah..:)

.:fyzz:. said...

missgeli: yer tak yer gak kan..msti kengkawn akan mengutuk dn kita akn jadi bhan gosip di alam maya kan...oo ko setuju la 60 ari je..

.:fyzz:. said...

anna& anuar..:hahaha efektif..mmg efektif..yer la kan..dh 'pantang' lama..somi isteri kena hanimun blik la..hahahah..moleh aih..

.:fyzz:. said...

Zaidah: akak...gomen bagi 60..org tua kata 100..tp lam Islam kata 45 hari ja...so camner..?

.:fyzz:. said...

Kak mimi: ha ah kan akak...leh la jalan2 yg lebih lagi sebulan tuh kan...tp dpt gaji..tui dak..beh gak tuh..