Wednesday, August 04, 2010

KAWAN2 BAGI CADANGAN UTK NAMA BAYI KU

Make it short...to all my fwends..do not hesitate to give an opinion to my next baby....


pangkal nama S and A...

cam Sufiya Adriyana la kan...

so, kali nih aku bagi peluang kt korang suggestkan la plak..nama beserta makna nya sekali ok..jgn la pi bagi Sebastian Ammar ke..Sharone Arden ke..huhuhu..aku nak yg penuh makna dn tawaduk la skit kan..nama2 Islam..

kerjasama kalian amat lah ku hargai...

18 comments:

..nOj.. said...

suri ok tak? shiloh ke? hahaha

nama laki ke pompuan ni wei. kalau nama pompuan pekata SARIPAH AJIJAH. ha ok la tu. hahaha. aku pk jap. kang aku masuk semula

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

aku cadangkan

1. Sarah Amani
Sarah=nama isteri nabi ibrahim
Amani=cita-citaku/ketenanganku

2. Safa' Afrina
Safa'=tulin
Afrina=putih kemerah-merahan

3.Syaza Aiyani
Syaza=keharuman
Aiyani-nisbah

4.Syasya Ardini
Syasya=berseri-seri
Ardini=Isteri yang menyayangi

aku cadangkan aja...terpulang la hang nak kombine lain ka...heheh...eh jap nama boi plak..

1. Safwan Azri
Safwann=bersih/ikhlas
Azri- kekuatanku/penyokongku

2. Samir Ammar
Samir=Penghibur
Ammar=yang memakmurkan/yang kuat iman

3.Safiy Akhtar
Safiy= yang bersih dan jujur
Akhtar= yang terpilih

.:fyzz:. said...

suri anak tom kuruih kan..shiloh lak ank bangelina kan..huhuh..tokleh2..
nojah aku di zone seriyes ni..ko bg la nama yg penuh makna..kot2 terpilih ke..bgi la pompuan n laki..ko nih pun..dpt pahala nojah..hehe

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

nama2 yang aku bagi diterima tuk saringan pertama tak???
hahahah

.:fyzz:. said...

izan: aku bangga la ngan izan..wey nama2 amat menarik tertarik dn sungguh indah la..aku cekedaut yg mana aku kenan di hati..ada tambahan lagi hg gitau la..syasya tuh sebenaqnya sepatutnya nama sufiya masa dulu2..hehe..last2 dier sesuwey sufiya lak...

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

ok, nannti aku tambah lagi...hehehe...

..nOj.. said...

aku suka ngan nama safiy tu. serius. makna pun bagus.

eh kalo boi lagi satu aku suka nama darwish. tp maksud dia mcm ahli sufi kan. mak aku ckp nama yg berat2 ni tak sesuai nk buh kat anak. takut dia berat nk bawak nama dan maksud tu.

*Miss Geli^ said...

Safiy Ammar?

.:fyzz:. said...

izan: tambah2 jangn hg tak tambah..aku menantikan tambahan..

nojah: yer ke wey..nama berat2 nih cam beban buat anak ke..cam sufiya adriyana..ahli sufi tasawuf(matematik)...gitu la kiranya makna kak pia..

missgeli:Safiy ammar..? cam menarik ja..ok masuk saringan pertama..:)

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

Sara Aisha

~aSHa~ said...

nti aku fikirkan jugak...

{ e'mie } said...

izan..baik ko suggestkan jugak untuk nama anak aku..uhukksss...aku tak peduli...tapi aku suka nama sarah amani tu..cantik n lembut ajer bunyinyer..kalau aku anak pompuan aku cekup leh tak?...

.:fyzz:. said...

izan: kalau sara..sara nih tak leh ..satgi anak nogha kaleh ..hehe..wey tambah lagi nih..aku nk diskas ngan anuar nnti..yg mana yg molek dn kenan di hati..hehe

asha: hg bagi la idea gak wey..

emie: sarah amani..tuh la sedap je kan...eh emie ko dh scan kan..ala gitau ar...hint2 kat kami...

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

emie, aku pun suka gak SARAH AMANI tu...lembut ja...tapi aku sajes kat pijot..kalu dia tak pilih salah satu nama yang kita seme sajes ni, aku boikot dia seumur idup...hahaha

ayang said...

ermm...

Sakina Aqasha..

Shauki Affandi..

makna sy xtau.. hihi ni terlintas jek nih..

.:fyzz:. said...

izan: hamoi nk boikot hahaha..yer yer la..nnti aku akan saring kan nama2 pilihan yg korang sajeskan tuh..

ayang: oo sedap gak tuh..tp yg Sakina Aqasha cam gabungan nama pompuan n laki ja..:P

mass B said...

akak... kalo buh name saqina bes kak..tapi combine ngan ape pun tak sure la...

kalo laki bagi name safwan kak.. majoriti name safwan yang mas kenal comey n bek2..

.:fyzz:. said...

masB: safwan n saqina..ok lam pertmbangan..makna@erti apa dia..tang nama safwan tuh.msti makna dier ke arah wajh cantik berseri kan.nheheh btw tq mas