Sunday, May 22, 2011

CUTI SAMBIL BELAJAR DI UUM,SINTOK

Bawak anak2 menonton Rusa (TAMAN RUSA UUM)..bukan lombu ok..mama posing..manakala anak2 tgk rusa..
Pia ..main2 ngan anak rusa yg macam anak lembu..hehe
nih baru nmpk cam real rusa..

FOTO MASA KT RUMAH TAMU PROTON UUM

Semua makanan hanya di tapau..mana la sempt masak kan..
nih lak hostel student yg opposite rumah tamu yg kami dok ...
kak pia n adik sedang bermain2 ...
nih dapur..takkan bilik tidoq lak kan...
Hall..suka la sofa..my favorite kaler red+black..

pia n adik..tgk tv...

Salam semua,


Minggu nih aku mmg tak dak weekend..maksudnya the whole week aku tak rest.mana taknya..5 hari keja..terus weekend.. terus ada kelas di UUM..penat wooo…mana tak penat..habis ja keja hari Khamis..terus aku bergegas ke UUM.

Sejak ada baby safiiy ammar ter encem dn termanja mama nih…aku terpaksa ankut la dia..tapi takkan nak bawa dia sorang kan msti la bawak my huby dan kak pia gak…(bukan apa aku tak snggup la nak berjauhan ngan baby..tmbh2 dia fully bf …cian dia kalau mama tinggai kan.

Alkisahnya..semester nih aku amik 4 subjek ja..semua 3 credit..yang tak bestnya start kelas malam khamis..so esoknya jumaat dn last sekali hari sabtu..kira tiga hari gak la aku berkampung kt UUM

Kali nih aku sefamily, sewa kt Kolej Proton …kt rumah Tamu, semalam RM60..kira ok la ..sbb rumah pun bersih, besar (3 bilik dan dua bilik air) lengkap ngan dapur,tv smua la..kira berbaloi la..pastu aku adjust lak ngan fellow..(kalau kt Uitm kira RS la..resident staff)..aku mintak dua malam tuh bagi la RM60..kalau ikut kena la bayar RM120 kan..mujur la dier consider…makasih en zakaria..gi pun dh la tengah2 bulan kan..so kena la bajet2..

Tapi rumah tamu yg kami sewa kt kolej Proton nih ..much more better la sesangat dari bilik yg kami sewa kt Kolej Petronas last month…sangt la beza..bukan apa..aku tak kisah..yang penting anak2 selesa..



Citer bab makan..kt dalam UUM mmg best…byk sangt tempat makan..yg favorite aku ngan somi …café yang best dn sedap kt kolej Petronas…kt tempat len pun ok la..cam kt Varsity mall, kt Proton..harga makanan mmg murah sesangt..kira student price la.

Mmg tersangat la letih..malam khamis ngan kelas Fiskal….(cam kelas Eko la..tp advance lagi..huhu)..ngan kira cukai la apa la…penat badan penat otak..keesokkan harinya Jumaat…my favorite class..Proses writing…pastu petang tuh..gap ..then malam baru ada kelas…time gap tuh la..aku ngan somi amik kesempatan bawak anak2 jenjalan kt dalam UUM..even aku dh bergelar mahasiswi UUM sejak 2008…tp aku mmg tak jenjalan habis lagi kt dalam UUM nih..mmg byk la sangat tempt menarik..tasik, taman golf, pusat rekreasi..ngan mini zoo…mcm2 lagi la..

Malam jumaat ada kelas… kelas Ethics..lecturer lak prof madya..so aku rasa kelas ni pun aku suka..balik malam tuh dh kui 12 dh..ingtkan nak tidoq ja..tp sambung tgk Filem Pretty Woman lak….jadinya kui 2 gak la aku tido…huhu..esoknya kelas pagi kui 8..

Hari sabtu..walau pun aku tidoq lambat sbb tgk pilem malam nya tuh..tp aku still bangun awal..kira antara yg terawal la pi kelas..last kelas Personalia…then…start kui 8 hingga la kui 12 tengahari..bis je kelas..aku n somi pun kemas2 la barang dn bertolak balik ke umah kami…

Fuh letih la…balik umah ..bukan leh rehat pun..biasala orang pompuan….tgk umah sepah msti nak kemas..jadinya..hari nih datang keja..tersangat la malas dn letih….huhuhu..

Rehat dulu sehari dua nih..pastu nak sambung wat assignment yg agak banyak..pastu bulan dpn kena study la sebb dh start midsem exam….

Owh ya..kepada kengkawan ku sekalian..aku nak ajak korang..moh la sambung belajar..kalau UUM ada kampus cwangan kt KL, Kota Bhahru dn Kuching..tak silap la..gi pun sonok la ..kelas sebulan sekali je…kita pun tak la rushing sngt….pepun…life long learning…bukan takat nih je kita belajar tpi hingga akhir hayat…

Itu lah kisah CUTI SAMBIL BELAJAR DI UUM..Mmg betul2 belajar la..hehe..



10 comments:

Unknown said...

assalam kak sy datang..mcm mna header?ok tak?kalo ok kira settle lah k.. akk bg emel gmail buleh?nak send 2,3 header yg sy try buat semalam..

kalo tkde gmail bg akaun yahoo.

♥cikmOt♥ said...

behnya....bilalah aku nak sambung belajar ni...

~aSHa~ said...

hingga ke liang lahad, ilmu patut dituntut...uhuhuhu...


insyaAllah nak follow ko...tapi tu la...dulu dah dpt..bila pindah rasa susah betul nak gi..jauh.....

tgk la next time mcmane plak...insyaallah...di mana ada kemahuan di situ ada jalan....

LIP (^_^) said...

Yg penting anak2 ada sekali kan fyzz..

.:fyzz:. said...

mrs fiza: ok ok cantek..tp akak suka kaler yg pinky2 n purple skit la fiza...email gmail fyzzhalim@gmail.com

pepun tq so much yer fiza.

.:fyzz:. said...

cikmot: buleh aih..jom ar izan..

.:fyzz:. said...

asha: betui2..tuntut la ilmu hingga ke negeri China..tuh kata org dulu2 kan..
ayuh zidah..aku bg full support..hg tgk aku tgh sarat mendung..dlm pantang dlu aku sanggup meredah ke UUM..demi ilmu...

.:fyzz:. said...

Lip: ya betui2..saya mmg tak leh la berenggang dengan anak2..diorang la memberi semgt kt saya..:P

{ e'mie } said...

insyaAllah..memang ader niat nak sambung..cuma keadaan ajer yang menghalang skit..ada rezeki nanti, insyaAllah...doakan aku yer

.:fyzz:. said...

emie:insyallah emie..aku doakan dipermudahkan hg utk sambung belajar..amin...