Wednesday, October 19, 2011

HARI RAYA QURBAN...

Salam Pagi Selasa...hi semua..dh bekfes ke lom..aku alhamdulilah dh..pekena nasi lemak sebungkus ngan teh tarik TuDia...(3 in 1)....tp cam dok rasa nak makan lagi...ish2 napsu napsu..

Owh ya ..sedar tak sedar Hari Raya Qurban makin tiba kan....anybody what Korban...? insyallah tahun nih....aku wat Akikah kt hero aku Safiiy Ammar...seeloknya 7 hari selepas kelahiran kan wat Akikah..tp tak pa as long as anak itu sebelum akil baligh..(if my info salah please correct me..okey)

Cuti raya Haji jatuh hari Ahad kan..pastu Isnin cuti..lahai dua hari ja ka cuti...tp tgk la camna kalau aku nak go on ngan cuti..aku apply ja nnti..gi pun cuti tahunan ada lagi 13 hari..kalau tak silap la lebih kurang cam tuh...masalah negaranya..aku masih lom wat or beli lagi baju raya haji...ish perlukah? ooo msti lah perlu nama pun raya...
Emm so gimana ya....takpa la cuti Deepavali nih aku ajak anak2 n suami terchenta pi shopping kan...

Hmmm apapun...berkorban apa saja harta atau pun nyawa..bak bait2 lagu Seniman Agung Tan Sri P Ramlee...Semoga hari raya Qurban akan datang memberikan makna yg lebih mendalam untuk kita hayati sebagai umat Islam untuk lebih berkorban ke arah kebaikan..dunia dan akhirat..Insyallah....insyallah..ur find ur wayyyyyyyyyyy heyyyyyyyyyyyy sambil nyanyi lagu Maheer zain..boleh gitewwww...hehe

4 comments:

{ e'mie } said...

hehehe..ko ni jot..ada2 ajer...terpulang ler..bagi yang berlebihan tak salah membeli serba baru untuk anak2 dan diri sendiri..bagi yang kurang, bersederhana ler dari semua segi...jgn lupa beli untuk anak2 aku sekali..kahkahkahkah..

aLoNg@Na said...

selamat hari raya aidiladha in advanced jot....shopping jgn xshopping yer....

.:fyzz:. said...

emie:insyallah ada rezeki lebih beli la kt anak2 aku tuh..kt ank2 hg aku tak berani jamin lagi..heheheheh

.:fyzz:. said...

along: yeah tq...tuh la..perasan nak suping raya haji cam membuak2 je nih..:)