Wednesday, May 30, 2012

MEMANG SALAH AKU..

Salam Ceria di Hari Rabu..

kemarin tak 'on air' atas sebb2 yg tak dpt dielakkan...tp hari nih aku nk menyatakan perasaan aku tatkala dn waktu ini ...

ya mmg salah aku..bukan salah mak, hubby atau kowang..apa yg salahnya...apa yg silapnya...Ya kawan2 ..skrang nih dh masuk bulan Rejab kan..pastu Syaaban dan Ramadhan..tp hingga saat ini aku masih lom ganti posa yg Ramadhan ritu...huhuhu..8 hari u ols....bukan 1 atau dua hari...

adey la lagu mana nih..dh la aku dh 36 w nk masuk 37 w dh nih..aku mmg tak larat nk posa (eh alasan kot kan)..TAPI  masa preggy safiiy ammar ritu kebetulan bulan Ramadhan..aku leh ja posa full ..tak dak 'tuang2 ok...

foto sekadar hiasan..:masa awal2 preggy: ngan masa sambut besday safiiy ammar yg ke 1..
(eh tak relate ngan foto ngan citer aku nih..heheh)

Tapi skang nih tah la..camner kengkawna..apa suggestion kowang kt aku yg naif nih..heheh....haruskah aku berpuasa..atau tunggu pas beranak ...aku ganti sekali ngan Fidyah semua...PLEASE SHOW ME THE RIGHT WAY..??


16 comments:

Marya Yusof said...

As salam Fyzz,

Marya tak tahu nak ckp, sb Marya ni jenis susah jgk bila nak start berpuasa lg2 ms bekerja dulu... Mmg penat kan...

Masa bersalinkan Iman dulu, waktu tu Marya betul2 baru habis pantang sepatutnya dh boleh puasa tp Marya tak larat so, sebulan Marya tak puasa... huhuuu... Lepas tu mmg kena ganti utk sebulan plus bayar fidyah... Skrg ni Marya byk buat puasa dgn niat utk ganti & tampal mana2 puasa yg agak-agak tidak sempurna... Wallahulam...

Fyzz,

Marya rs better rujuk dgn yg arif ye :))

umilia said...

klu ko larat baik ko ganti posa..at least smggu skali ko posa..sempat ko sblm ramadan nnti..ko wat mane yg ko mampu..pstu klu tak smpat hbs gak takpe..at least ko da cube kan..beso pahala nye..take care..

izan mama mia said...

cuba setakat termampu selagi tak bahayakan kandungan dan diri sendiri...itu cadangan ikhlas dr saya yg belum habis ganti puasa lagi..ada lagi beberapa hari...insyaallah sempat.

~aSHa~ said...

kena gok ganti nye kan..ehehehehe aku pun tak start ganti lagi ni

.:fyzz:. said...

MaryaYusof: wsalam marya..thanks bagi opinion..sngt hargainya..
tuh la..iya ka..nnti saya pun lam pantang mmg tak leh posa la..time tuh baru 20 hari plus2 rasanya..so apa lagi back up posa nnti
tp dok pk gak..nk gagah posa ..hrp2 larat la kan..insyallah

.:fyzz:. said...

umilia: tuh la lia..insyallah..aku akan kuatkan semangat..insyallah boleh kan..;P

.:fyzz:. said...

izanmamamia: emm sya akan try..boleh kan...ingt nk mula next week..insyallah..(kalau tak beranak la kan..:)

.:fyzz:. said...

asha:moh kita start ganti minggu depan..insyallah..aku nk cuba zidah..

mummY daniSha said...

kalau x larat x pela fyzz...dalam islam pun kata..org mengandung x diwajibkan berpuasa....tp kalau larat,puasala...tp jgn paksa diri....just my 20 sen ehehee

LYAfrina said...

fyzz blh buat mana y mampu..andai fyzz mmpu bpuasa.. baik diganti terus.. tp kalo keadaan fyzz bbadan 2 mgkin blh mmberi effect..insyallah..tuhan lbh mengetahui segalanya.. blh j dganti skali lps bsalin nnti.. apa2 pon ikut kmampuan diri.. islam x mbeban umatnya.. cma kt j y mbeban dri kt sndiri,.

lya pon x hbs lg ganti..

.:fyzz:. said...

mummydanisha: ingt nk ajak hubby temankan puasa mnggu depan..:) insyallah fyzz akan cuba...

.:fyzz:. said...

lyafrina: thanks atas pnadangan lya tuh..tui tuh..Allah maha mengetahui...moga semuanya dipermudahkan..amin

IntaNBerliaN said...

mana2 yg mampu lah.. kalu xlarat, risaukan kandungan xpyh...

sy skrg ni tgh pulun ganti pose.. 15 hari lg.. adehhh

wahida said...

kalau ko larat ko puasa lah...at least buat seminggu sekali...kalau tak larat, jgn buat...ko kan tgh sarat tu...

aku pun ada 2 hari lagi ni...huhu...

.:fyzz:. said...

intanberlian: emm selamt menggantikan posa ya..:)

.:fyzz:. said...

wahida: tuh la..aku pun dok pk2 nih nk posa ka dak..rasa sekali cam larat..dua kali cam tak larat je..
ha ok la lg dua hari..hurry up ganti lekaih..hehe