Tuesday, January 17, 2012

KELUARGAKU DIBELENGGU KESEDIHAN

salam Semua

Aku masih lagi dalam kesedihan....sayu atas pemergian nenda tercinta Habsah bt Hj Saad ke rahmatullah pada 15 Januari 2012 pada jam 11 malam di rumah keluarga aku di kg....

Semalam..tepat jam 11 pagi ..arwah telah disemadikan berdekatan ngan kubur arwah wan aku....setelah tok terlantar sakit setahun dua bulan (umur safiiy ammar)..akhirnya tok menghembuskan nafas terakhir dengan tenang di sisi mak aku...anak tunggal tok dan kami sekeluarga...

Aku redha dengan pemergian tok...kerana setiap orang akan menghadap Ilahi..yang pasti kenangan bersama tok dari kecik hingga dewasa pasti akan aku kenang jua....kenangan tok pernah menjaga sufiya masa anak aku masih kecik...jasa tok ttp dlm ingatan..

Kenangan sewaktu mandi sungai dengan tok di umah tok di kampung...rindu masakan tok terutama pulut udang, sambal bilis ...bwk tok pi pekan naik motor...tok suka sngt singgah merata..dn byk sngt lagi kenangan dengan tok yg masih segar dalam ingatan..

Semalam...pertama kali dlam hidupku 'memandikan' tok buat kali terakhir...air mata tak dpt dibendung..melihat jasad tok terbujur kaku...Ya Allah..moga Engkau tempatkan roh tok di kalangan orng mukmin dan beriman..amin yarobbalalamin..

AL FATIHAH.
kepada Nya ia datang..kepadaNya jua dikembalikan..


Tok kesayangan..dalam kenangan..


7 comments:

♥cikmOt♥ said...

al fatihah...moga arwah tok tenang disana...

umilia said...

semoga tok ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..al fatihah..

rose77 said...

al fatihah...semoga rohnya ditempatkan bersama2 org yg beriman...

Echa said...

alfatihah.. takziah ye...

Fiza Rahman said...

Al-Fatihah.

Takziah utk fyzz & family.

Unknown said...

Salam,
Innallillah..
La tahzan fyzz...
Al-Fatihah~

~aSHa~ said...

ALFATIHAH BUAT ARWAH