Thursday, January 26, 2012

KERETA MANUAL ATAU AUTO?

Tetiba2 terasa nk up pasal tajuk nih lak....actually just nak buat survey ja...just want to know ja ..ok dipendekkan citer..korang la kan..kalau wak keta..suka drive keta MANUAL OR AUTO??



OK cam aku la kan..since dpat lesen keta pada tahun 2007...(lesen baru lagi)..baru 5 tahun..aku mmg dh belajar masa kt driving school..of course la keta manual..test jpj pun manual..so aku beli keta pun keta manual la..dan sehingga kini aku drive keta manual..kira kena la boh gear satu, dua tiga, empat ,lima ..semua tuh kan..dan tak penah lagi la aku bwk keta auto..


Tapi ikut orang la kan..bagi aku keta auto or manual ada la kebaikan ada keburukan ...tak kisah la..janji keta ada bumbung..elakkan panas dan hujan tui tak..so..kalau korang la prefer keta manual or auto?



tapi nek moto pun best gak kan..hehe ke situ lak..sbb masa sekolah dulu..aku nek moto..pastu sempoi ja kan nek moto..tp skang tak leh la nak nek moto..sbb nak ankut anak2 lagi..ngan beg2 sekolah anak..beg nursery..kdg2 gaya nk pindah umah dengan aksi beg2 di tangan masa pagi2 nk kuar umah tuh.huhuhu..



p/s: huaaawaaa.mengantuk la..actually dok baca buku law..tp ya robbi mengantuk bangat..aku tatau asal bukak buku ja mengantuk...huhuhu..
 
ok daaa..esok cuti ,lusa cuti...yey...selamat berhujung minggu

8 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku suka manual...auto pun bleh jugak

munna said...

munna dua2 boleh...tapi skrg ni sedap pakai auto je

.:fyzz:. said...

CIKMOT: hmm ok ok...auto aku tak penah terai gi..

.:fyzz:. said...

munna: emm ya ka..nnti nk la try wak auto gak..

~aSHa~ said...

aku manual ada auto pun ada...dua2 aku leh guna...sbb kadang2 aku naik kete ni, kadang2 naik kete tu

.:fyzz:. said...

asha: waaa..aku tau hg mmg terer wak keta sejak jaman sekolah lagi kan..cayalah...

Unknown said...

Salam Fyzz,

Hola!
Como estas?
Dulu masa kat Msia, sy punya kereta auto, Mr hb nye manual, jrg bwk manual... lpas jual kereta sy kena bwk manual, melompat2...kekekek... skrg kat Peru ni kitorang maybe taknak beli kereta sb jlnnye teruk...alamak, lesen kereta tak renew lg, nnt balik kena amik lesen balik pengsan*

Ni saya ada tag kamu...sudi2 balas tag ek
http://my-mindofmine.blogspot.com/2012/01/game-tag-versi-2012-siaplah-siapa-yang.html

.:fyzz:. said...

Marya Yusof:wsalam
hola marya..mubien..:)

hehe..melompat2 yer..mmg la mula2 nak biasa..sbb dh bwk auto yg smooth kan..em marya..jgn lupa renew lesen..nnti suh la adik badik ke hidupkan lik lesen..

ok ok..nnti sya tgk tag itu yer..:)