Monday, April 23, 2012

Penapis Air..apa pilihan anda??



Aku rasa setiap umah skrang nih msti ada penapis air@waterfilter nih kan....maksud aku tak kisah la apa aja brand kan..yg pasti mesti ada....

Tapi...aku ..aku...sob..sob..non adaaaaa...sedih kan...dh 2 tahun aku berpindah ke rumah yang kami diami (umah yg dibeli oleh aku suami isteri)..dan sejak dua thn nih la lom berkesempatan dan ada rezeki nk pasang penapis air kt umah.......

ritu ada kawan pejabat dia dok promote penapis air Bioaura kt aku..tp bincang pi bincang mai ngan laki..dia tak setuju lak..katanya nak beli bukan dari MLM..emm dn ada la beberapa sebab gi kan..so skang nih aku dok survey2 la..nak beli penapis air...as we ols know kan.. kualiti air bukannya elok sngat kan..so penapis air amat penting dewasa ini..cewah..

Selalunya keperluan air di rumah aku mmg dari air bertapis..kdng2 aku pi ankut air tapis kt umah mak aku..maklumlah umah mak kan dekat so leh ankut2 gitew..boleh....? then, laki aku selalu beli air tapis berdekatan taman perumahan kami nih...tp tuh la sampai bila...so aku ingt dh smpai masanya aku sekeluarga beli waterfilter..

Tapi ..i need suggestions ...which one is better...maklumlah aku pun bukan arif sngt...bak kata pepatah 'malu bertanya sesat jalan' tui tak...

so jangan segan silu..sila la bagi pandangan anda...ur opinions kindly appreciate..thanks


23 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku kai bio aura...skang kualiti air kurang bagus...menakutkan...

@lfidah @dim said...

umah saya pun non ado penapis air.sob sob sob..sangat sadis.sdg mengumpul duit utk membeli.:D saya pun selalu amik air kat umah mak.hikhikhik.ada orang suggest kat saya utk guna penapis air ELKEN.cuba survey.:D

.:Yana:. said...

saye pakai bio aura..pastu husband beli plak oxigen utk air..tp hanye boleh digunakan jika ade penapis air saje..so memang air terus minum dr paip..putrajaya sangat teruk kualiti airnyer..so harus pakai water filter..

IntaNBerliaN said...

umah saya xda penapis air.. so, xtau nak bg cdgn apa..hihii

.:fyzz:. said...

cikmot: hg beli cash ka ..byar bulan2? kt pejbt aku kawan aku tuh dok promote byaq bulan2..tp aku suka beli cash lagi..takyah pk dh hutang2..

.:fyzz:. said...

Ifidah@dim: tuh la kan..so sad..sob sob..kita kena survey dn beli dh nih..:P

.:fyzz:. said...

mamadhia: hmm guna bioaura gak yer..famous kan bioaura...
iya la skang nih mmg kena guna penapis air kan..tk kira la dok mana pun..

.:fyzz:. said...

intanberlian: jom kita beli penapis air..:)

Unknown said...

As salam Fyzz,

Dulu ms di Msia, Marya sekeluarga guna Bio Aura... Tak kisahlah apa2 brand pun as long air jadi bersih & sihat utk diminum... beli mahal2 pun kdg2 auta je lebih... pergi survey & compare... As long air yg terhasil bkn air suling @ reverse osmosis, kira elok utk diminum... Sb air suling ada yg berasid... Biar air yg betul2 ditapis & bukan diproses (ada filter yg proses air)... Fyzz fhm x apa yg Marya nak cuba smpkan..hikhikhik ;)

.:fyzz:. said...

MaryaYusof: wsalam marya
tq bg info kt fyzz...paham2...hheheh..
bioaura gak..famous kan bioaura...kena kenen2 kt kawan pejabt yg jual bioaura la kalau gitu..hehe

Afasz said...

umah sy pon tkde..hmmm brand apa yag elok?

.:fyzz:. said...

cik FariZam: tuh la saya pun dok kenen2 dan survey skang nih..ada yg kata elken, bioaura, elektrolux, macam2 la..

Jobless Girl said...

Coway guna RO system. Saya pun guna jenama ini.

.:fyzz:. said...

jobless Girl: coway..? tp harga dia mahal skit la kan..btw tq bg info..

Double "O" said...

Maaf mencelah. :P Coway sangat-sangat mementingkan kualiti dan kepuasan pelanggan. Servis percuma setiap 2 bulan sekali, Alat ganti percuma, pemasangan dan perpaipan percuma serta penghantaran percuma. Lebih 5 juta pengguna kat Korea sedangkan beratus lagi syarikat yang mengeluarkan sistem penapisan air. Saya ada penapis air, penapis udara dan pelembut air coway kt umah n sangat syok. 2 bulan skali dorang call nak buat servis. Dipendekkan cerita, sesiapa yang berminat.. u can always call me.. kite boleh bincang tentang keperluan dan kemampuan. Kalau x mahu x pe.. Just sharing.. 1 more thing.. Coway ada sistem sewa beli.. So x mahal.. :) Send me a message n saya akan telifon balik... 0126389756-HP Shahmi.. Same2 kite jaga diri n keluarga yea.. thanks 4 hearing me out..

Double "O" said...

lupe nak gtau ni skali.. Penapis air Coway ade sijil halal JAKIM.. :) Untuk yg suke brg trendy.. Try search model PETIT.. Kalau yg pentingkan value.. try MACH.. Kalau yang confuse... Try MESEJ saye di no atas.. :P TQ..

ILLONA SUHAILI said...

Berminat nak beli water filter Dr.Jabbar Energy Life(Sistem Penapis air yang sangat berkualiti!)...Hanya tinggal 1 sahajaaa!!!Rm550 sahajaaa!!!(Harga PASARAN Rm697)siapa cepattt,die dapattt!!!Hurry UPPP!!!~018-6678401(Haili)

Anonymous said...

assalam pn...
jika pn berminat nak gunakan penapis air Coway...boleh contact saye...

adie@coway: 0133482282

thanks

.:fyzz:. said...

tq kepada yg bagi suggestion.......

Unknown said...

hai kak Fyzz.
akak sudah beli penapis air?
jika belum, sy ingin berkongsi tentang kelebihan Coway kepada akak. InsyaAllah tidak rugi utk mengetahui dahulu tentang Coway.
jika berminat boleh hubungi sy, Imran di talian 013-5911668.
sy cme skadar ingin berkongsi tentang Coway. :)

*p/s: sementara masih ada promotion. promotion akan berakhir 25/10/13. sgt rugi klau terlepas promotion ini. :)

Shamsul Rizal Ibrahim said...

Assalamaualaikum semua,

Buatlah keputusan bijak untuk membeli penapis air anda..Beli yang terbaik sahaja...yg menghasilkan air H2O tulen dan sempurna sahaja

Layari website kami

www.biopurek-series.com

Jhonny daud said...

assalamualaikum....nk mncelah sket...sy td baru pi beli water filter dgn harga rm70 ada 2 stage filter yg ni murah bole dpt dihardware2 pasaraya kedai mamak xder,,hardrock cafe pon xder...

p/s; aku ni budget,,,tp filter ni bole la untuk kita guna dari dok telan air klorin dan karat yg dh berapa lama kita x tau dlm batang paip bwh tanah nuu,,,nk lg best belila...yg mahal...by the way pilhan ditangan anda....selamat beramah...hehehehe

Jhonny daud said...

ehhh nk mencelah lagi......ais yg kita minum kt kedai mamak tu semua dari jenis air tapis jenis ni....xder masak yob...water purifier ni ader juga dari jenis panasonic,joven,jojo,lelabi,mentarang..siput sedut biskut stokin....sepan bob & sepanjang hidup minum air karat x guna harga bwh rm3rat kita dh ader filter....nk beli filter mahal kene la mampu nk beli filter murah tanya dulu baru tauuuu...