Monday, January 09, 2012

AKU BUKAN SEORANG TUKANG JAHIT...

Aku hanya seorang Setiausaha @PA...bukan seorang Tukang Jahit

Salam semua..puitis ja kan tajuk di atas...:)

Begini kisahnya ..anak aku Sufiya menyuruh aku menjahitkan lencana sekolah dia ..ya la kan dh minggu kedua persekolahan kan..OK ..malam tadi dgn tahap konfiden level yg tinggi aku pun mencapai benang dan jarum lalu menjahit tudung sekolah pia di ruang tamu rumah ku....

Tidak dihiraukan Safiiy Ammar ..anak kecilku yg merengek meminta perhatian..aku meneruskan acara menjahit lencana di tudung sekolah...pergh..nih first time in my life aku jahit lencana sekolah..mmg aku bab2 menjahit nih sejak jaman sekolah lagi ...aku mmg failed...(even masa ERT Sek men.dulu..mak aku yg tlong jahitkan @ hantar kat tailor..huhuh..sysshyhhs rahsia okey..hehe theheh..

Ok ku jahit dan terus jahit..pia lak tak sabar nak menerai tudung yg dijahit oleh ku.akhirnya...dengan jahitan yg sngt kemas dan tersusun...pergh cam tak caya...lega akhirnya siap gak..

Pahtu pia pun pakai la tudng....waaaaaaaaaaa..tak sangka...tak sangka apa ya..? sob sob...lencana tuh dok herot cam harem....geramnyaaaaaa aku..last2 aku ngan amukan kecil..tetas2 balik lencana tuh..seraya berkata pada pia..dh la pia ..mama malas dh nak jahit..esok mama hantar kt tailor ja...upah singgit dua hengget..huh..

tuh la kisahnya..kerana aku mmg BUKAN SEORANG TUKANG JAHIT..

8 comments:

~aSHa~ said...

pijot..eheheh aku jahit lencana aritu tempat kat mak kawan jugak....sbb kalo jahit tangan tak bape cantik tuk lencana...

tadika anak aku pun pakai lencana jugak...

.:fyzz:. said...

asha: eh malam tadi aku jhit halus tau..tp terherot lak..tuh yg sakit hati tuh..dh la bdn letih..huhuu..
ya ka.tuh la ABIM kan..bagus2

umilia said...

hahahah..samela ngn aku..tak minat nak jahit..tp ssh gak kan tak minat n tak pandai jahit ni..

.:fyzz:. said...

umilia: tui2..aku mmg kureng minat bab2 menjahit nih..malas la..benda2 rumit..
owh ya ritu aku ada daftar kelas menjahit..tp tak leh sbb clash ngan kelas aku kt U..so tak pi la..tidak msti aku dh leh jahit bju kurung dh heheh

Cik Kiah said...

hahaha! tak tau nak ckp cmne.. kalo panty pia tekoyak camne pulok.. hahaha

MaryaYusof said...

Hola Fyzz! Como estas? Sy pun tak reti sgt menjahit... mmg bkn bidang kot...tp klau ade peluang nak jgk belajar...manatau boleh jd tailor seterusnye pereka fesyen..hahaha, berangan je...

.:fyzz:. said...

CIk kiah: gayanya kena beli yg baru la..heeheh

.:fyzz:. said...

MaryaYusof..holla..mu bien...si ..ok la marya..verangan dulu pastu jd kenyataan..mana tau leh bukak butik marya yusof satu hari nnti hehe