Tuesday, March 27, 2012

KISAH KELMARIN..& REZEKI HARI INI

Salam semua

aku baru ja sudah makan..lapar kekdahnya...tadi aku makan Bihun+mee gorg (mixed), roti bakar dn barli suam...(tekak tak berapa nk ok la..munkin kena 'anak hujan' kemarin nih la..

Kisah kemarin yg nk kabarkan..Ya Allah, hujan masa aku balik lebat selebatnya...ngan guruh petir...mmg pakej lengkap la..ada sesetengah kawasan kena badai ribut..mujurlah perjalanan pulang aku ke rumah selamat..alhamdulilah..plan aku tuh..nk singgah beli nasi ayam ja..habuan aku dn anak2 makan(husband kan outstation so xnk la masakkan) ...tp memandangkan hujan petir ..kilat silih berganti makanya, kansel lah plan nk singgah kedai..
sampai ja umah..terus capai periuk masak nasi, goreng telur mata kerbau, gorg ikan bilis..terus wat sambal bilis..then last sekali wat sup sayur..lupa aku grg nugget daging gak.....tuh ja dan aku wat buat santapan aku dan anak2....lepas ja Maghrib terus bersila kt bawah..aku malas nk makan kt atas meja..aku tau jadi haru biru kalau babah tak dak memantau...gi pun..kalau bab makan..babah yg selalu suapkan si adik (yg bakal jdi abang tak lama lagi :)

sambal tumis bilis..
salah satu menu yg aku masak kemarin...

Ok fine tuh kisah kemarin kan..
Kisah hari nih lak...REZEKI buat Sufiya adriyana..kemarin dpt surat dari SK Sultanah Asma..parents kena pi school sbb akan diberikan BANTUAN PERSEKOLAHAN RM100 untuk darjah 1 2012..syukur..td aku dh pi amik..mula2 lam surat tuh kata kt bilik mesyuarat..tunggu punya tunggu..rupanya kena amik terus kt bilik darjah dia..so tanpa segan dn silu aku pun pi la kt kelas kak pia..salam2 cikgu...dn terus sign 'menerima' takkan nak tolak tui tak..then, habis ja terima det tuh..aku tgk jam..baru kui 11.30 pagi gitu...aku pun tnya la kt cikgu kelas dia..leh tak amik awal skit..cikgu kata tunggu la dulu smpai 12 lbh..so pe lagi..tunggu la aku cam 'penunggu' kt kerusi kt taman kt SK asma tu...yer la kan..drp aku balik ofis..patah balik ..pi mai pi mai..wat penat aku ja..dh la aku mengalami selsema tahap yg agk seriyes..huhuhu...ngan gatai hidung..ngan hingus..kira full package la...

Emm tuh ja citer..sekian ...:P

21 comments:

wahida said...

tadi aku pun gi amek duit bantuan tu kat sekolah si abang...katanya kul 9.30 pagi, tunggu punya tunggu, cikgu kata duit tak sampai lagi...grrrr!! cikgu kata duit sampai kul 12 tghari...huh!! ingat aku ni tak keje kot nak tunggu duit je...

sudahnya aku balik dgn hangin satu badan...nyampah...

.:fyzz:. said...

wahida: cian ko nok...tuh la ..hangin ja kan..kalau aku jadi hang pun aku geram gak..ingt kita tugu peringatan ka..nk tunggu lama2..kita dh la makan gaji...kang tak pasai2 orng kta kita lari dari keja lak kan..

eima said...

uik lambat nye dpt bantuan RM100 tukatenye dpt b4 naik sekolah dulu

.:fyzz:. said...

eima: ntahnya..lambt kan..tp saya tnya mmg kt sekolah tuh yg dajah 2-6 mmg dpt awal2 lagi..cuma dajah 1 ja yg lambat

IntaNBerliaN said...

bila suami xda kt umh.. mmg kita rs kalu blh nk beli kt kedai je kn.. kalu xpun msk simple2 je.. jnji perut terisi..hihii

mummY daniSha said...

alhamdulillah...rm 100 tu lepasla beli baju sek anak2 =)

♥cikmOt♥ said...

ni tak sabar anak nak masuk darjah satu ni...hahaha

Munnafendy said...

diorang ni kot ye pun bgtau la awal2 kan...nk menuggu satu hal..tinggalkan opis satu hal..

@lfidah @dim said...

ibu mengandung tak apa makan banyak..sedapnya sambal tumis ikan bilis tue..

MaryaYusof said...

As salam Fyzz,

Lama Marya tak jenguk sini, rindu dgn hot mama ni! :)

Tahniah! Kagum dgn Fyzz sb kekal 3 pointer sem ni! Cayalah... Syukur... Mmg tabik dgn keupayaan Fyzz tanpa suami di sisi dgn melayan telatah anak2 lg lpas tu dgn preggy lg...pergh... ttp boleh study kaw2...bkn smua org mampu tau! :)

Sambal ikan bilis tu menggoda! Esok nak masak lah...hehehe..
alhamdullillah, rezeki Sufiya...Take care Fyzz...Get well soon! :)

.:fyzz:. said...

intanberlian: betui kata intan tuh..kdng2 malas sngt beli ja kan..

.:fyzz:. said...

mummydanisha: hmm plan awal gitu la..tp baju sekolah semua dh prepared dh..duit tuh wat simpanan sufiya ja la..:)

.:fyzz:. said...

cikmot: tak lama dh kan..thn depan tui dak? eh..ka thn sekali lg..2014 kan ..kak hanan masuk dajh 1

.:fyzz:. said...

munnafendy: em tuh kes wahida...mujuq saya pi amik tak dak masalah pun..

.:fyzz:. said...

@ifidah@dim: mmg feveret la sambal ikan bilis..kalau tak makan ngan nasi fyzz mkn ngan roti gardenia..sedap

.:fyzz:. said...

MaryaYusof: tq marya atas kata2 semangat itew...i appreciated it very much...
emm alhamdullilah Allah bagi lagi rezeki kpd fyzz utk teruskan perjuangan lam kehidupan ini..cewah

emm wat marya..walaupun smbai bilis sempoi ja..tp leh bukak selera kan.:P xoxo..

IntaNBerliaN said...

saya singgah :-)

.:fyzz:. said...

IntanBerlian: ok2 tq

~aSHa~ said...

tahun depan ada tak merasa lagi duit gitu...ehehehehehe

anak hang sekolah yg sama hang sekolah ker?

~aSHa~ said...

tahun depan ada tak merasa lagi duit gitu...ehehehehehe

anak hang sekolah yg sama hang sekolah ker?

.:fyzz:. said...

asha: emm tah la..hrp2 ada lagi la noh..hehe
aku tak pham soalan hg zidah..? maksud hang sekolah pia la nih ka..tak la dia sekolah bandaq..aku dulu2 skolah kampung ja..(betui dak jawapan aku nih :P)