Tuesday, October 22, 2013

MUET TEST

Assalamualaikum.. Coretan pertama selepas hari raya haji...semalam 21 Oktober 2013 aku cuti tanpa rekod sebb amik exam MUET..pusat yang aku pilih Kolej Sultan Abd Hamid..senang skit.sbb dekat ngan ofis...alkisahnya..kemarinya Speaking test..then lagi tiga paper..reading, writing dan Listening bulan 11 nnti..humai.lambat lagi tuh 23 Nov.jauh lak gap kan..ok la leh la aku prepare.. Sememangnya kemarin masuk kt kolej..mmg terpinga2 gak la..pak guard lak bila tnya ujian MUET kat mana dia kata pi straight ja..last2 jumpa kantin student..hampagas.com tui la..dia bagi salah instruction..sabaq ja la ..rupanya buat kt STUART Library ..emm alkisahnya..most of student adalah lepasan diploma yang rata2 umur between 20-21..aku la sorang veteran perang hahahah..tapi yang best..ramai tak sangkarebel yang aku nih dh 32 tahun..dh ada tiga anak2..acehhh perasaan sekejap huwaaa..bila lagi nak perasaan kan..hehehe SO far speaking test..mmg ok la...as long kita speaking dan bagi point2 dengan sempurna..tips nya mudah..yang suara mesti jelas, eye contact , body language, at least bagi dua point supaya examiner terpegun..hehe...group aku tuh seorang lelaki dn tiga orang perempuan..Uitm sorang..then aku UUM lagi dua KOlej Universiti Insaniah... Habis speaking test..lebih kurang 12 lebih..aku terus bergegas amik pia..sbb babah dia lak ada exam..haihs pakat2 exam mak pak..kak pia pun this week exam..actually aku amik MUET sbb nak fulfil aku punya Degree..maklumlah aku dh semester akhir...silap aku gak ..masa kt uitm dulu aku tak amik muet..tuh la rugi...tapi tak leh u turn lek kan..yang penting aku suka new experience..at least give me more lesson to share with my kids and my friends..kan... ok la adios..get to go to breakfast..daaa..

No comments: