Monday, September 06, 2010

CIRIT BIRIT YG MELAMPAU..

Fuh..semalam bersamaan 5 Sept 2010..aku mmg ada temujanji utk pemeriksaan ibu mengandung ..maklumlah dh 7 bulan kandunganku ini...alkisahnya..aku pi ngan sufiya (skang nih sufiya cuti sekolah kan..) so leh la temankan aku..

Sebenarnya..review pada kisah aku sebelum nih ..aku di nasihatkan oleh Misi utk beli ubat IBERET yg kat farmasi utk tambah darah...so takpa la..last week aku beli la..10 biji bersamaan RM10 hengget ..memula makan tuh ok la..tp tiba2 pas makan ..semua yg aku makan di nyah toksinkan dlm bentuk..Ta**...haishh...what happend yg terjadi...ok la hari pertama leh terima lagi..hari kedua cenggitu gak...hari ketiga...dn seterusnya hingga melewati seminggu..semua makanan yg aku makan dari bukak posa hingga la sahuq di buang..maka naik heran bin ajaib la...sakit habis juboq

So kemarin..aku pi klinik..lepas ja check up...tekezut cipanzi la..sbb HB aku jatuh ke 10.00..lam sejarah tak penah la serendah nih..aku tau nih gara2 makan ubat iberet nih la..sbb semua nutrien dh terbuang kan lam mangkuk jamban..huh..tak leh jadi .so tanpa segan dn silu aku pun berjumpa la ngan doktor..utk kabo kan masalah aku tuh..so dh citer itu ini..doc suggestkan aku stop la ubat tambah darah @iberet tuh..so amik ja ubat klinik yg biasa..huhuhu...so dpt la aku MC sehari kemarin ni hah...

alhamdulillah...hari nih aku dh stop ubat tuh dn..aku proceed makn ubat klinik ja..tak la cirit birit dh..tp sakit lagi la ...adey la..dugaan.dugaan...sabar byak2 kan..kawan2 doakan la aku dipermudahkan dn disihatkan tubuh badan dlm tempoh mengandung nih yer..

nota kakian: dam dam dum...klip pop klip pop mata..lagi 4 hari je kan nak raya..sonoknya...

14 comments:

Zaidah said...

klu cirit birit memang pedih...tuhan aje yang tahu....semoga sihat sepanjang kehamilah ini...

.:fyzz:. said...

Zaidah: tuh la pasai akak...hari nih dh ok dh..tp still sakit lagi..huhuhu

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

hahaha...mengoms la hang ni...siap juboq tuu...gelak aku baca...:p

..nOj.. said...

mencarut disitu. heheeh. wei sian ko. pastu mesti ko lapo kan pas dh membuang tu

::Mamalyna:: said...

kesiannyerkat ko...nasib baik takde perkara buruk terjadi kat ko..

.:fyzz:. said...

izan: hang gelak kan aku wey..sius sakit la ju**q...nih pun tak lega lg tau

.:fyzz:. said...

noj: emm lepas membuang tuh..nak kata lapaq..tak la sngt..jadi tak baper nak lalu nak makan la..aku pun skang makan cam sup2 sayur gitu ja..peberet aku cam sambal belacan..sambal2 dh ditolak ketepi wat seketika..huhuhu

.:fyzz:. said...

Mamalyna: cian kan kat aku..kalau cian huluq la duit raya dua tiga ratus kat aku..hahaha.tiba2 plak kan..tuh la hrp2 semuanya OK..
ang balik kedah bila..jmput la mai umah nnti..

Hanim said...

siannyer dia...pasni harap kesihatan fiza makin baik..

.:fyzz:. said...

Hanim: harp2 gitu la akak..hari nih kt ofis pun tak jalan mana..suh je budak praktikal wat keja..dok sakit lagi rasanya nih..:(

Cik Kiah said...

akk, patotla akk tak reply msg kat lotus, rupnyer ni mesti tak mai ofis lagi kan? tape2... makan ubat kasi semboh cepat k... take cr of ur self n myself too... hehe

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

sian ko pijot, mungkin ubat tu tak sesuai dengan badan pijot kan. lgpun untuk ibu mengandung ni kadang2 ada alahan..

tak pela, mudahan2 pijot dah ok ni.. take care yer.. Selamat Hari Raya..

.:fyzz:. said...

Cikkiah@mas: tq tq..akak dh recover dh nih..dh ada msg kt lotus..nnti check yer cik kiah..hehe

.:fyzz:. said...

Cik puan mimi: akak ..pijot pun rasa gitu gak la..mmg alah ngan ubat tuh la jadi gini..alhamdulilah..skang dh makin baik..makan pun pantang..buat masa nih tak makan dh yg pedas2..selamat hari raya jugak dri pijot n family