Sunday, May 27, 2012

JOM KE BODY SHOP!!

Salam ceria di hari Ahad..

Nak citer hari Jumaat dua hari lepas aku n anak2 pi amik hubby  kt Jeti Kuala Kedah..dia baru lik dari Outstation kt Langkawi kan..(My hubby  balik awal sehari dr orng len..sbb hari Sabtu ada kelas la plak ..) masa aku smpai kt jeti dh dekat kui 7 malam dh..

pastu aku mmg  dok plan nk beli perfume BODYSHOP, mmg kebetulan lak skang nih tgh sale kt bodyshop kan..alang2 tuh.. ..terus aku ajak dia pi Alor Star Mall..

Heran aku..asal gaji ja msti jam..menyampah tui...nk masuk lam alor star mall tuh pun punya la round da world nk cari parking..takpa2..yg penting..hajat nak pi beli perfume harus ditunaikan..heheh..

Then..masuk ja lam Alor Star mall dh 7.30 lebih..hubby suh aku layan anak2 main keta yg leh pusing2 kt mall tuh la..ala yg 5 minit ..3 hengget tuh kan..sbb dia nk pi solat Maghrib..then hbis ja turn hubby aku lak pi ke surau ..kena gilir2 la...paham2 ja la anak2 aku nih aktif semcam ja..(tp aku ajak kak sufiya temankan aku la..adik dok ngan babah...

ramai tui manusia ...tengah masyukkk la ..sbb baru gaji.. ..besalah..celah2 tuh lak ada sale kan..pastu kami sekeluarga pun jenjalan la..window2 shopping dulu....

This beautiful light fragrance captures the romance and elegance of the Japanese Cherry Blossom with fresh and delicate floral notes on a fruity musk and sandalwood base.


Finally...hasil rembatan aku adalah perfume spt di atas...Japaness Cherry Blossom...mmg so suwit hokey baunya..lite2 gitu..tak keras sngt..aku beli set ngan BODY LOTION Japaness Cherry blossom ni gak...kira dua barang la aku beli...kira berbaloi2 gak la..sbb ada offer kan..so perfume nih..dpt lam RM71 for 50ml..then body lotion RM50++ ..kira aku spend RM120.60 sen ja..ok la kan..dpt dua barang lagi..(tp nk komen skit ...bodyshop nih mmg best perfume2 nya.tp satu ja..packaging dier kurng menarik ar..tgk la perfume yg aku beli nih..botol cam minyak hangin ja..heheheh

So korang moh la ke BodyShop....wangikan dan manjakan diri anda..:)

p/s: ingt masa kenangan masa bertunang 9thn lepas...hubby hadiahkan set perfume bodyshop nih la..as hantar..WHITE musk...sgt sweet baunya...masa kawin lak..issey miyake...i love perfume..how about YOU????


14 comments:

~aSHa~ said...

kalo harga biasa mahal dak?????

.:fyzz:. said...

asha: Perfume nih..tak silap aku kalau reger besa RM79 hengget kot...aku beli RM71..ala kurang skit je...hg nk pi bodyshop gak ke?

[leily.laily] said...

br ni bodyshop ada offer up to 70% +10% member..
besttt gilak, sempat rempat yg aqua 3oml normal 50++, pas offer dpt 13hengget ++ aje.. =)

.:fyzz:. said...

Leily/Ummi Alya Husna: waaa bestnya..hari tuh ingt nk masuk member gak..tp salesgirl kt bodyshop kata time offer tak leh join member tah apa tah..

LYAfrina said...

bru2 ni tgk penuh org kat body shop.. mmg promosi kan.. lya suka gak minyak wangi dia..y bau lembut2 tu...

dulu pakai lipstik dia... ok gak.

Unknown said...

As salam Fyzz,

Marya pun suka jgk guna body shop dulu... Perfume yg pernah Marya pakai oceanus, white musk apa ntah nama nye... tak ingat dah... Tp body shop ni klau simpan lama2 bau dia boleh berubah sb dr bahan semulajadikan.... Bau jd xbest... Marya lak xsetia dgn satu perfume je tu yg lambat habis & bau berubah tu...hehehe...

Jenis Marya, suka perfume yg bau sweet & light sama mcm Fyzz tp time preggy dulu xsuka pkai perfume lsng! Pening kepala... Loya je tekak... Masa hantaran kawin dulu hubby bg Salvatore Ferragamo, dekat 2 tahun baru abis guna sb lepas kawin preggy... Mcm phobia pulak bila dok bau skrg ni...

Skrg ni suka dgn DKNY Delicious! Nyum...nyum... hehehe... Masa bujang dulu suka pakai Tommy girl! Yg sporty tu...sedap sgt bau die...hehehe...

Suka Fyzz buka topik ni, tu yg teruja tulis pjg2 tu...hik3...

Tata hot momma! :)

Take care dear ...

IntaNBerliaN said...

mmg ramai sk white musk kn..

tp sy sm cm kak marya, sk dkny delicious.. mmg sgt2 wangi... hihii

.:fyzz:. said...

Lyafrina: lipstic dia pun ok gak...
mmg bau perfume bodyshop nih natural n sweet gitu..

.:fyzz:. said...

MaryaYusof: marya punpeminat bodyshop cam saya yer...tui2..penah dulu pakai yg dewberry..bila lam2 bau dia dh len macam...ha ah marya penah citer ..time pregnant tak leh lansung bau perfume..alah ya..? sama la masa ank 1st pun fyzz tak leh gak bau..skang nih boleh aja..:) munkin ikut pembawakan baby kot kan..

.:fyzz:. said...

intanberlian: white musk mmg best...nnti nk beli la...
iya ka..dkny delicious tuh best..nih pun kena beli gak kalau gitu..tp pelan2 la..ada lagi 3 botol kt umah yg masih penuh..heheh

♥cikmOt♥ said...

aku nak jugak weii...
tak p pung lagi...huhuih

.:fyzz:. said...

cikmot: izan aku tau hg mesti suka bau2 yg natural n suwit2 kan..pi ar..tumpang dok sale nih..smpai awal june tak silap ambo..

mummY daniSha said...

huhuuu..sy memang pengguna setia perfume body shop hehe...cuma yg x bestnye dia ikut musim2 ..kdg2 perfume yg kita suke dah x ada...terpaksa tukar yg lain heee

.:fyzz:. said...

mummydanisha: mmg pun..ikut season kan...takpa la tukar2 leh byk pilihan skit kan..:)