Wednesday, May 09, 2012

TIPS MENJAGA BROOCH @ TIDAK MUDAH ROSAK

Hi just want to share...tips nih aku dapat dari  idea sendiri la..(eh betui nih..tp korang pun msti akan terfikir nk jaga brooch cam aku wat gak kot...

Sebenarnya aku nih nk kata hobi..tak la kot..sbb brooch2 nih mmg hiasan kaum wanita cam kita kan..tambah yg bekerja cam aku nih..so nk matching kan ngan baju ngan tudung..so kenalah pelbagaikan brooch2 kan...
Aku nih lambat lepa kuar jenjalan tak kira la kt mall, pasar malam atau mana2 la kan..nmpak brooch msti la beli tak kira la harga singgit ataupun mahal skit (tp tak la mahai ratusan ringgit kan)...aku msti beli..bukan apa sonok tgk brooch yg cantik2 dan merlit merlau nih kan..

nih sebahagian dari brooch lam simpanan aku..(ada yg dihadiahkan oleh kawan2, dan dibeli oleh haku)

Ok nk jaga brooch supaya tak mudah rosak..(ala jatuh batu2 la kan...senang aja..letak la lam bekas yang macam aku letak nih..tgk tuh..bukan takat brooch yg aku letak..tp koleksi cincin pun aku letak kt kotak cenggini..ala cam bekas yg orang jual2 kan..diorang letak tempat gini la..

Emm ada kata letak pengilat kuku la tak bagi mudah jatuh batu2..tah la dulu aku wat gak..tp skang malas la plak..aku rasa leh ilangkan kilauan brooch2 tuh aja..tp tatau la kowang kan..

Sharing is caring kan..so guna la bekas cenggini bagi elakkan brooch2 anda cepat dan mudah rosak..jangan letak lam satu bekas..campur2 kang leh jatuh batu2 brooch tuh semua..

15 comments:

♥cikmOt♥ said...

hang ada kotak lebih dak...hehehe

izan mama mia said...

bak mai kotak satu..nak simpan..xdok kotak...

izan mama mia said...

nnt boleh cuba tip ni..tq fyzz

.:fyzz:. said...

cikmot: takat nih takdak lebih zan..jikalau ada aku bagi hang noh..

.:fyzz:. said...

izan mamamia: alo2 izan..sowey takdak extra la plok..
ok terai la..terjaga brooch kta nnti :)

IntaNBerliaN said...

sy gak dah hbs jatuh berlian tu.. adehh.. nak guna dah xcantik..kikii

.:fyzz:. said...

Intanberlian: tuh la..bila pakai brooch yg dh jatuh2 berlian dh kurang lawo dh kan..

Lady Rina said...

anak2 akak suka sangat ngan brooch yg ade intan berlian nihh...esp.hanim...dia ckp cantik..

Marya Yusof said...

As salam Fyzz,

Eh, bagus lah idea ni fyzz... Tp kat sini xde kotak mcm tu lah... hik3 ;)

.:fyzz:. said...

LadyRIna: tuh la..bukan takat kita orng dewasa yg suka..tp anak2 gak kan..:)

.:fyzz:. said...

MaryaYusof: wsalam marya

Marya tau dak..saya pun amik yg kawan saya.kebetulan dia meniaga brooch..so apa lagi rembat la satu..hehe:)

~aSHa~ said...

aku pun byk rosak..

.:fyzz:. said...

ASHA: tuh la..kena la boh cam bekas ini..kurang skit risiko rosak..

wan nurul hezrina said...

bleh g beli bekas nih ek.sbbnyer mmg daku main campak2 jer brooch tuh..huhu mau tak ilang n punah

.:fyzz:. said...

wan nurul hezrina: tak la kwan sya bagi..kebtuln dia niaga brooch..:)